Rimac se asi úplně zbláznil. Concept_One nyní vypadá jako chudý příbuzný

Rimac se asi úplně zbláznil. Concept_One nyní vypadá jako chudý příbuzný
  • Chorvatská automobilka představila nástupce s názvem C_Two
  • Výkon činí 1 914 koní a zrychlení na 96 km/h proběhne za 1,85 vteřiny
  • Auto vás naučí volit tu nejlepší stopu na okruhu

Když chorvatská automobilka Rimac uváděla svůj Concept_One, měli jsme pusu dokořán. Elektromobil má k dispozici 1 224 koní, které ho na 100 km/h rozpohybují za 2,5 sekundy, na 200 km/h to trvá pouze o 3,5 sekundy déle a na bájnou hranici 300 km/h mu stačí 14 sekund. Maximální rychlost přitom činí 355 km/h.

Rimac C_Two – Autosalon Ženeva 2018

Čtete-li si tyto údaje, možná si říkáte, že se vám to zdá pořád málo. Zakladatele automobilky Mate Rimaca to ale napadlo určitě, a tak stvořil něco, čemu říká C_Two. Maximální rychlost činí tentokrát 412 km/h za hodinu a zrychlení z nuly na 96 km/h proběhne za 1,85 vteřiny. Radši to ještě jednou zopakujeme: 1,85 vteřiny. Výkon je brutálních 1 914 koní a točivý moment 2 300 Nm. Stěžovat si nebudete ani na dojezd. Ten se díky 120kWh baterii pohybuje na hranici 650 kilometrů podle NEDC, v reálném provozu takovou pětistovku určitě zvládnete.

Zepředu nás zaujala především světla, která jsou ručně poskládána z 58 LED diod. Vše, co na autě vidíte, má nějakou funkci. Aktivní aerodynamika vozu pomáhá upravovat proud vzduchu přesně kam potřebuje. Snáze se tak chladí brzdy nebo zlepšuje přítlak. Podvozek vozu je naprosto precizně zakrytován a nevznikají zde tedy žádné víry při extrémně vysokých rychlostech. Celá karoserie je pak samozřejmě z karbonu pro co nejmenší hmotnost, přesnou hodnotu jsme se ale nedozvěděli.

Uvnitř najdete 6 displejů a veškerou výbavu, kterou si můžete přát. Vedle bezpečnostních systémů si můžete na jednotlivých okruzích načíst do vozu nejlepší jízdní stopu. Vůz vás pak učí, kde začít brzdit, do jaké míry kde přidat plyn a jak zatáčet. K dispozici má nejen lidar, ale také celou škálu dalších senzorů a kamer, které umí pracovat i s počasím.

Produkce bude omezená na 150 jednotek, což je pořád více než u Concept_One. Jeho levnější varianta stála zhruba 30 milionů korun, počítejte tedy, že C_Two rozhodně levný nebude. Pokud vás napadají věty o tom, že s elektromobilem bude stejně nuda, tak zadržte. Mate Rimac je petrolhead (ač to může znít divně) a do hypersportu zabudoval například driftovací režim.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze