Nejen klasické automobily musí v rámci uvedení do prodeje podstoupit nárazové bezpečností testy. Tato procedura se mnohdy týká i extrémně drahých supersportů, které pro získání patřičné homologace musí často tvrdě bourat do zdi a otáčet se přes střechu. Nejnověji to ukazuje video businessinsider.com, ve kterém do zdi bourá plně elektrický hypersport Rimac C_Two. Ten stojí v přepočtu 40 milionů Kč.
Celkově se má vyrobit 150 kusů tohoto extrémně rychlého elektromobilu a je jasné, že vývoj velmi drahého maloobjemového hypersportu se při pohledu na bezpečnost neliší od klasického rodinného vozu, který bude produkován i v desítkách tisíc kusů. Zajímavostí je fakt, že ačkoliv každý vůz musí v rámci bezpečnosti projít desítkami testů, Rimac navzdory omezené produkci i takové testy zvládá naprosto bez problémů absolvovat. Jak je to možné?
Odpověď je celkem jednoduchá. Model C_Two totiž nabízí monokok z uhlíkových vláken, ve kterém se nacházejí cestující. Ten je pak při nárazu samozřejmě poničen a stačí jej jednoduše vyměnit. Problémem je však cena, která se šplhá do astronomických výšin. Jenže nemusíte mít obavy, Rimac opravdu neničí sériově vyrobené kusy. K nárazovým testům používá prototypy, které jsou mnohem levnější, postrádají spoustu drahé výbavy a prakticky se jedná jen o části karoserie, ve kterých jsou usazeny figuríny. Pokud pak takové prototypy projdou úspěšně nárazovými testy, na jejich základě bude vytvořen sériový produkt, jenž dostane vše potřebné pro silniční provoz.