Náraz za 40 milionů Kč. Podívejte se na crash test elektromobilu Rimac

Náraz za 40 milionů Kč. Podívejte se na crash test elektromobilu Rimac
Fotografie: Rimac
  • I extrémně drahým supersportům se nevyhnou nárazové testy
  • K nárazovým testům se používají prototypy

Nejen klasické automobily musí v rámci uvedení do prodeje podstoupit nárazové bezpečností testy. Tato procedura se mnohdy týká i extrémně drahých supersportů, které pro získání patřičné homologace musí často tvrdě bourat do zdi a otáčet se přes střechu. Nejnověji to ukazuje video businessinsider.com, ve kterém do zdi bourá plně elektrický hypersport Rimac C_Two. Ten stojí v přepočtu 40 milionů Kč.

Celkově se má vyrobit 150 kusů tohoto extrémně rychlého elektromobilu a je jasné, že vývoj velmi drahého maloobjemového hypersportu se při pohledu na bezpečnost neliší od klasického rodinného vozu, který bude produkován i v desítkách tisíc kusů. Zajímavostí je fakt, že ačkoliv každý vůz musí v rámci bezpečnosti projít desítkami testů, Rimac navzdory omezené produkci i takové testy zvládá naprosto bez problémů absolvovat. Jak je to možné?

Odpověď je celkem jednoduchá. Model C_Two totiž nabízí monokok z uhlíkových vláken, ve kterém se nacházejí cestující. Ten je pak při nárazu samozřejmě poničen a stačí jej jednoduše vyměnit. Problémem je však cena, která se šplhá do astronomických výšin. Jenže nemusíte mít obavy, Rimac opravdu neničí sériově vyrobené kusy. K nárazovým testům používá prototypy, které jsou mnohem levnější, postrádají spoustu drahé výbavy a prakticky se jedná jen o části karoserie, ve kterých jsou usazeny figuríny. Pokud pak takové prototypy projdou úspěšně nárazovými testy, na jejich základě bude vytvořen sériový produkt, jenž dostane vše potřebné pro silniční provoz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze