10 nejhbitějších elektromobilů na světě

10 nejhbitějších elektromobilů na světě
  • Našli jsme 10 elektromobilů s nejlepším zrychlením. I ten poslední to zvládne pod 4 sekundy
  • V žebříčku najdete jak běžné, sériové automobily, ale také závodní speciály
  • Elektromobil dnes není jenom Tesla, vítěz našeho žebříčků vám to potvrdí

U elektromobilů bylo od počátku hlavně díky jednoduché konstrukci lehčí dobývat rekordy v rychlosti. Již v roce 1899 prolomil elektromobil jako první stokilometrovou hranici, tři roky nato to bylo již 170 km/h a show pokračovala. Dlouho se veřejnost zaobírala především spalovacími motory, ale jen do doby, kdy na scénu přišla malá kalifornská automobilka Tesla, která začala téměř ihned konkurovat tomu nejrychlejšímu ze světa benzinu a nafty.

I když si dobře známá Tesla svoje místo v žebříčku také našla, nejde v jejím případě ani zdaleka o to nejrychlejší, s čím se můžete setkat. Malé automobilky i jednotlivci totiž již dávno zjistili, že vyrobit elektromobil, ba co víc – vyrobit superrychlý elektromobil – není zas takový technologický oříšek.

Rychlost elektromobilů na našem seznamu budeme tentokrát posuzovat podle zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu a řadit je budeme od nejpomalejšího po nejrychlejší. Z žebříčku jsme také vynechali elektrické dragstery a formule, které by v této kategorii určitě kralovaly. Mezi deset nejrychlejších se dostali tito rekordmani:

10. Detroit Electric SP:01

Začínáme s Detroit Electric SP:01. Páni z Detroit Electric si vzali do parády Lotus Elise a vybavili ho elektromotorem o výkonu 282 koní. S Teslou Roadster shodná hodnota zrychlení 0–100 km/h za 3,7 vteřiny je doplněna elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 km/h. Spuštění sériové výroby se očekává ke konci tohoto roku a pravděpodobně půjde o jeden z nejdražších elektromobilů. Navzdory názvu Detroit Electric se počítá s výrobou na území Anglie.

9. Renovo Coupe

Není to Shelby Daytona na elektřinu? V podstatě ano. Podobně jako Detroit Electric předělal Lotus Elise, tak je Renovo Coupe postaveno na základu Shelby. Retro vzhled ale oživuje neskutečná síla hnací soustavy. Výkon přes 500 koní a 1 000 newtonmetrů točivého momentu zajišťují, že tento skvěle vypadající unikát umí zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu během 3,4 vteřiny. Neméně zajímavá informace je, že ho můžete dobít do třiceti minut.

8. Lola Drayson Racing B12

Pravda, tady to trochu zavání podvodem. Lola Drayson Racing B12 byl totiž původně speciál seriálu Le Mans poháněný 5,5litrovým agregátem na biopalivo. Ten byl posléze vyjmut a nahrazen elektrickou hnací soustavou. Síla 850 koní vystřelí vůz na stovku za rovné 3 vteřiny a na 150 km/h budete za další dvě. Zatím se elektrická verze se svou 30kWh baterií s klasickými závodními monoposty měřit nemůže, ukazuje ale cestu ostatním závodním elektrickým vozům.

7. Wrightspeed X1

Šestou příčku obsadil Wrightspeed X1. Inženýři ze Silicon Valley vzali Ariel Atom, tedy superlehkou motokáru s bezvadnými vlastnostmi na trati, a osadili ji elektrickým motorem. Vzniklo tak jedno z nejživějších aut vůbec, které se chlubí hodnotou zrychlení 2,9 vteřiny. Maximální rychlost činí 180 km/h a 25kWh Li-Ion baterie na jedno nabití zvládne 160 kilometrů v městském provozu. Tento elektrický ďáblík vznikl již v roce 2005.

6. Rimac Concept_One

Před Teslu se dostal ještě jeden rychlík, jehož finální verze byla oficiálně představena až minulý rok na autosalonu v Ženevě, dva roky po ukončeném prodeji. Vyrobeno bylo pouze 8 kusů, které se prodaly již v roce 2014. Ostatní výrobci hypersportů si asi oddechli, že jich bude tak málo. Chorvatský Rimac Automobili do Ženevy přivezl Concept_One s výkonem 800 kilowattů (1 088 koní) a bláznivým točivým momentem 1ؘ 600 Nm. To mu dopřeje zrychlení z 0 na 100 km/h za asi 2,6 vteřiny. Maximálně se dostanete až k elektricky omezené hodnotě 355 km/h. Baterie má kapacitu 83 kWh a automobilka deklaruje dojezd kolem 330 kilometrů, což se blíží Tesle Modelu S 85D.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze