10 nejhbitějších elektromobilů na světě

10 nejhbitějších elektromobilů na světě
  • Našli jsme 10 elektromobilů s nejlepším zrychlením. I ten poslední to zvládne pod 4 sekundy
  • V žebříčku najdete jak běžné, sériové automobily, ale také závodní speciály
  • Elektromobil dnes není jenom Tesla, vítěz našeho žebříčků vám to potvrdí

U elektromobilů bylo od počátku hlavně díky jednoduché konstrukci lehčí dobývat rekordy v rychlosti. Již v roce 1899 prolomil elektromobil jako první stokilometrovou hranici, tři roky nato to bylo již 170 km/h a show pokračovala. Dlouho se veřejnost zaobírala především spalovacími motory, ale jen do doby, kdy na scénu přišla malá kalifornská automobilka Tesla, která začala téměř ihned konkurovat tomu nejrychlejšímu ze světa benzinu a nafty.

I když si dobře známá Tesla svoje místo v žebříčku také našla, nejde v jejím případě ani zdaleka o to nejrychlejší, s čím se můžete setkat. Malé automobilky i jednotlivci totiž již dávno zjistili, že vyrobit elektromobil, ba co víc – vyrobit superrychlý elektromobil – není zas takový technologický oříšek.

Rychlost elektromobilů na našem seznamu budeme tentokrát posuzovat podle zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu a řadit je budeme od nejpomalejšího po nejrychlejší. Z žebříčku jsme také vynechali elektrické dragstery a formule, které by v této kategorii určitě kralovaly. Mezi deset nejrychlejších se dostali tito rekordmani:

10. Detroit Electric SP:01

Začínáme s Detroit Electric SP:01. Páni z Detroit Electric si vzali do parády Lotus Elise a vybavili ho elektromotorem o výkonu 282 koní. S Teslou Roadster shodná hodnota zrychlení 0–100 km/h za 3,7 vteřiny je doplněna elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 km/h. Spuštění sériové výroby se očekává ke konci tohoto roku a pravděpodobně půjde o jeden z nejdražších elektromobilů. Navzdory názvu Detroit Electric se počítá s výrobou na území Anglie.

9. Renovo Coupe

Není to Shelby Daytona na elektřinu? V podstatě ano. Podobně jako Detroit Electric předělal Lotus Elise, tak je Renovo Coupe postaveno na základu Shelby. Retro vzhled ale oživuje neskutečná síla hnací soustavy. Výkon přes 500 koní a 1 000 newtonmetrů točivého momentu zajišťují, že tento skvěle vypadající unikát umí zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu během 3,4 vteřiny. Neméně zajímavá informace je, že ho můžete dobít do třiceti minut.

8. Lola Drayson Racing B12

Pravda, tady to trochu zavání podvodem. Lola Drayson Racing B12 byl totiž původně speciál seriálu Le Mans poháněný 5,5litrovým agregátem na biopalivo. Ten byl posléze vyjmut a nahrazen elektrickou hnací soustavou. Síla 850 koní vystřelí vůz na stovku za rovné 3 vteřiny a na 150 km/h budete za další dvě. Zatím se elektrická verze se svou 30kWh baterií s klasickými závodními monoposty měřit nemůže, ukazuje ale cestu ostatním závodním elektrickým vozům.

7. Wrightspeed X1

Šestou příčku obsadil Wrightspeed X1. Inženýři ze Silicon Valley vzali Ariel Atom, tedy superlehkou motokáru s bezvadnými vlastnostmi na trati, a osadili ji elektrickým motorem. Vzniklo tak jedno z nejživějších aut vůbec, které se chlubí hodnotou zrychlení 2,9 vteřiny. Maximální rychlost činí 180 km/h a 25kWh Li-Ion baterie na jedno nabití zvládne 160 kilometrů v městském provozu. Tento elektrický ďáblík vznikl již v roce 2005.

6. Rimac Concept_One

Před Teslu se dostal ještě jeden rychlík, jehož finální verze byla oficiálně představena až minulý rok na autosalonu v Ženevě, dva roky po ukončeném prodeji. Vyrobeno bylo pouze 8 kusů, které se prodaly již v roce 2014. Ostatní výrobci hypersportů si asi oddechli, že jich bude tak málo. Chorvatský Rimac Automobili do Ženevy přivezl Concept_One s výkonem 800 kilowattů (1 088 koní) a bláznivým točivým momentem 1ؘ 600 Nm. To mu dopřeje zrychlení z 0 na 100 km/h za asi 2,6 vteřiny. Maximálně se dostanete až k elektricky omezené hodnotě 355 km/h. Baterie má kapacitu 83 kWh a automobilka deklaruje dojezd kolem 330 kilometrů, což se blíží Tesle Modelu S 85D.

5. Tesla Model S P100D

O nejznámějším elektromobilu už bylo napsáno víc než dost. V základní verzi S 70 nejde o žádného šampiona. Pokud se ale bavíme o nejsilnější variantě P100D, tak se karta obrací. Sedan až pro 7 osob disponuje 778 koni a maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Při využití Ludicrous módu umí auto těžké 2,2 tuny zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu v čase 2,5 vteřiny.

4. Faraday Future 91

Vůz představený na veletrhu CES v Las Vegas sice nemá budoucnost úplně jistou, avšak na prvních videích a prezentacích napráská nejen nejsilnější Tesle Modelu S, ale také Ferrari 458 Italia. Toto SUV je nejen našlapané výbavou, ale s výkonem 1 065 koní a 130kWh baterií se také stalo jedním z nejrychlejších vozů na světě. Zrychlení na stovku trvá 2,39 vteřiny, což pro nováčka znamená umístění těsně pod „bednou“.

3. Tesla Model S P100D Electric GT

Přesně takhle dopadne nejsilnější Model S P100D, který zbavíte všech zbytečností. Díky drastické dietě šla dolů celá půltuna, avšak výsledek stojí za to. Hmotnost 1 750 kilogramů není pro všech 778 koní žádná výzva. Závodní speciál pro elektrické závody Electric GT zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za 2,1 vteřiny.

2. PlasmaBoy Racing White Zombie

Brutálně upravený Datsun z roku 1972, jediný svého druhu, obsadil druhé místo. Příznačně bledé zombie vystřelí na stovku za neuvěřitelných 1,8 sekundy. Dosažení takového zrychlení vyžadovalo několik exkluzivních dílů. Baterie jsou prototypem navrhnutým speciálně pro vrtulníky amerického námořnictva a jedna stojí nejméně 100 tisíc dolarů. Bestii postavil John Wayland, který se k baterii dostal hlavně díky sponzorům. John se svojí chloubou navštěvuje především závody ve sprintu, kde ničí jakýkoli supersport, který se mu postaví do cesty.

1. Blood Shed Motors Zombie 22

Máme zde vítěze! Zrychlení 1,8 vteřiny již nedává mnoho prostoru pro zlepšení. Jednomu vozu se to však povedlo, a jde zase o tvora ze světa nemrtvých. John Wayland, který postavil i auto z druhé příčky, se spojil s firmou Blood Shed Motors a vsadil ještě na rychlejšího oře. Oře proto, že jde o Mustang z roku 1968. Jedná se o vůz, který zvládne i každodenní použití. Monstrum schválené pro silniční provoz disponuje 880 koni a 1 800 Nm točivého momentu. První prototyp měl zrychlení 2,4 vteřiny, postupem času se však společnosti podařilo zrychlení snížit až na neuvěřitelnou hodnotu 1,7 sekund!

Jak těchto 10 vozů ukazuje, zrychlení je silnou stránkou elektromobilů. Příští rok bude tento žebříček jistě zase o něco zajímavější.

Zdroje: rimac-automobili.com, zombie222.com, people.fh-landshut.de, sparkracingtechnology.com, renovomotors.com, draysonracingtechnologies.com, draysonracingtechnologies.com, tesla.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze