Zkušenosti s Nio ET5, exkurze do výroby BMW i5 a netradiční pohled na Mokku-e

fNews #232
Zkušenosti s Nio ET5, exkurze do výroby BMW i5 a netradiční pohled na Mokku-e
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • V tomto dílu se podíváme na Nio ET5, konkurenta Modelu 3 a BMW i4
  • Jak vnímá elektrický Opel Mokka-e řidič spalovacího vozu?
  • Nahlédneme rovněž do místa, kde se vyrábí BMW i5

Vítejte na fDrive.cz u 232. dílu fNews, našeho pravidelného pořadu, ve kterém shrnujeme nejzajímavější novinky ze světa elektromobility. V tomto dílu zaostříme na Nio ET5, které je považováno za čínské kladivo na BMW i4 a Teslu Model 3, krátce zavítáme na exkurzi do Dingolfingu, kde vzniká BMW i5, ale také se podíváme na zkušenosti s Opelem Mokka-e pohledem uživatele spalovacího vozu.

fNews #232 – Zkušenosti s Nio ET5, exkurze do výroby BMW i5 a netradiční pohled na Mokku-e

Podcast v audio formě

Vyzkoušeli jsme Nio ET5

O značce Nio slýcháme na českém trhu čím dál tím častěji. Ačkoliv u nás zatím stále oficiálně nepůsobí, má nepochybně ambiciózní plány. Spoustu zájemců by přitom mohl oslovit sportovní sedan Nio ET5, který má konkurovat Tesle Model 3, BMW i4 či Mercedesu EQE.

V nizozemském Rotterdamu jsme si mohli prohlédnout novinku, která vypadá skvěle a podle nás se jedná o jedno z designově nejčistších a nejfotogeničtějších aut vůbec. Každé Nio lze bezpečně poznat již jen pohledem nad čelní sklo, kde se vyjímá několik senzorů a kamer včetně LiDARu s dosahem až půl kilometru. Stylově však vypadá Nio ET5 rovněž zezadu, kde nejvíc připomíná Porsche. Z pohledu dojezdu pak novinka zvládne dle metodiky WLTP až 590 kilometrů na jedno nabití. Nebo spíše výměnu baterie, neboť i tento model umožňuje vyměnit vybitou baterii za nabitou během několika málo minut v tzv. Nio Swap Station.

Na exkurzi v Dingolfingu, rodišti BMW i5

Tím se dostáváme k jubilejnímu 50. výročí výroby vozidel v bavorském Dingolfingu, kde se vyrábí i plně elektrické BMW i5. Tento vůz s dojezdem přes 600 kilometrů má ohromit úsporností, výkonem, ale také špičkovým jízdním komfortem a vyspělostí infotainmentu.

V továrně, která zaměstnává zhruba 18 tisíc pracovníků a rozléhá se na ploše přibližně 300 hektarů, jsme si mohli pěkně zblízka prohlédnout například elektrickou pohonnou jednotku páté generace, bateriové moduly nebo se dozvědět více o environmentálním přístupu BMW. Rozhodně tak nezapomeňte navštívit článek o exkurzi, která je splněným snem každého technologického nadšence.

Dojmy z Mokka-e očima řidiče „spalováku“

Za pozornost stojí i pohled jednoho z výherců ankety Elektromobil Roku 2022, jenž si mohl vyzkoušet elektrický Opel Mokka-e. Jakožto řidič spalovacího vozu, který nemá s elektromobily zkušenosti, měl zpočátku obavy ohledně dojezdu, ale také toho, jak bude řešit nabíjení vozu.

Nakonec se tyto obavy ukázaly jako liché. Přestože považuje Opel Mokka-e především jako ideální auto do města, vydal se s ním na 450 kilometrů vzdálenou cestu do rakouského Schladmingu. Jeho dojmy najdete v samostatném článku, který může být inspirací i pro zaryté odpůrce elektromobilů z vašeho okolí.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram. A samozřejmě nás sledovat i na YouTube, aby vám neunikla další zajímavá videa, například testy elektromobilů nebo příští díl fNews. Na našem YouTube kanálu naleznete například rozhovor s Markem Trešlem, produktovým ředitelem značky Hyundai.

Partneři fNews - květen 2023
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze