Zběsilý sportovní sedan od Hyundai vstoupil do prodeje v Koreji. Je nečekaně levný

1
Zběsilý sportovní sedan od Hyundai vstoupil do prodeje v Koreji. Je nečekaně levný
Fotografie: Hyundai
  • Na domácím trhu stojí verze N necelých 1,2 milionu Kč
  • Cena je navíc bez státní dotace
  • Ioniq 6 N je vybaven pohonem všech kol a nabídne výkon 650 koní

Na korejský trh v těchto dnech přichází žhavá novinka od automobilky Hyundai. Jde o vrcholnou verzi modelu Ioniq 6, která nese již zavedené označení „N“. Korejci těží z příznivé ceny novinky, která v přepočtu činí necelých 1,2 milionu Kč. Navíc, jde o cenu bez státní dotace na nákup elektromobilu, takže to nejlepší ze „šestkové“ řady může být ještě levnější. A co za své peníze vlastně zákazník dostane? První sportovní elektrický sedan od značky Hyundai nabízí ladné tvary karoserie, které jsou navíc doplněny o plně funkční aerodynamický paket. Nechybí patřičně zesílené brzdy s 400mm kotouči vpředu, tužší a o několik milimetrů nižší podvozek a hlavně pak pohon všech kol skrze dva elektromotory. Ty dohromady poskytují výkon až 650 koní, což postačí (při využití funkce N Grin Boost) k zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. To je o 0,3 sekundy lepší čas, než v případě sesterského Ioniqu 5 N, jež disponuje stejným počtem koní.

Vůz je dále vybaven lithium-ion akumulátorem typu NMC s kapacitou 84 kWh a díky 800V modulární elektrické platformě E-GMP se na HPC stanicích dokáže nabíjet výkonem až 350 kW. Z 10 na 80 procent se tak baterie vozu nabije za pouhých 18 minut. Ioniq 6 N pak nabízí bohatou výbavu, v jejímž čele je virtuální osmistupňová převodovka s pádly pod volantem. Nechybí ani pokročilejší funkce jako N Drift Optimizer, N Battery nebo N Torque Distribution pro nastavení rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v 11 režimech. Jízdu zpříjemní N Active Sound+, který replikuje zvuky benzínového motoru a posádku vpředu dokonale obejmou skořepinová závodní sedadla s integrovaným písmenem „N“. S délkou 4 935 mm, šířkou 1 940 mm a výškou 1 495 mm má Hyundai Ioniq 6 N hodně podobné rozměry s Porsche Taycan, avšak oproti němu je o pár stovek kilo lehčí a stojí polovinu.

A kdy dorazí nejsportovnější verze Ioniqu 6 na evropský trh? Dostupné zprávy hovoří o prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž je otázkou cena. Korejská novinka se současně dostane i na trh v USA, kde chce konkurovat především Tesle.

Technické parametry Hyundai IONIQ 6 (2025) N

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 935 × 1 940 × 1 495 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie84 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 350 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 521 km
Cena od1 099 990 Kč