Díky nové tiskové zprávě společnosti Škoda Auto nyní přesně víme, jak vypadá vývoj plně funkčního prototypu závodní Škody Enyaq RS Race. Ten se svou technikou inspiroval u soutěžního speciálu Fabia RS Rally2 a jeho materiály ukazují cestu k udržitelnějšímu motorsportu. Ačkoliv se jedná o prototyp, brzy bude vůz schopen provozu. Používá totiž osvědčenou techniku a společně s novými technickými řešeními doslova prošlapává cestu k udržitelnému motorsportu. „Auto má zesílenou strukturu karoserie a integrovaný bezpečnostní rám, který stejně jako u našeho soutěžního vozu odpovídá aktuálním předpisům FIA,“ popisuje změny ve struktuře auta Jakub Jareš ze Škoda Motorsport.
„V oblastech jízdních vlastností i funkčnosti interiéru jsme se chtěli co nejvíce přiblížit závodnímu speciálu Fabia RS Rally2,“ dodává dále Jareš. Pohonné ústrojí verze RS Race zůstalo v sériové podobě, koncept ostatně vychází ze sériového Enyaqu Coupé RS. Přítomen je tedy pohon všech kol s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 340 koní a standardní sériovou baterií. „Uvnitř jsme ale přidali hydraulickou ruční brzdu, auto dostalo přední a zadní samosvorný diferenciál a několik dalších soutěžních prvků,“ vyjmenovává další člen týmu Škoda Motorsport Miloš Vrba. Koncept má dále upravené uložení náprav a přepracovaný brzdový systém. Na obou nápravách jsou karbon-keramické brzdy a vůz dostal nová lehká kola, čímž se výrazně snížila neodpružená hmotnost vozu.
„Hodně hmotnosti jsme ušetřili i využitím kompozitních materiálů ze lnu. Používáme je na střeše, blatnících či prazích, ale také na mnoha dalších dílech jako křídlo, podlážky, zrcátka a podobně,“ vysvětluje Miloš Vrba. Materiály se v principu (i výrobním postupem) podobají karbonovým kompozitům, avšak jsou přírodního původu. „To je pro projekt Enyaq RS Race jedna z klíčových záležitostí. Naším cílem je totiž udržitelnější motorsport,“ dodává Miloš Vrba. Zatím není známé datum, kdy bude vůz zcela dokončen. Stejně tak zůstává otázkou, zda ho Škoda Auto někdy v budoucnu neukáže v akci na nějaké z motoristických akcí.