Závodní Škoda Enyaq RS Race se stává realitou. Poslouží jako příklad do budoucna

1
Závodní Škoda Enyaq RS Race se stává realitou. Poslouží jako příklad do budoucna
Fotografie: Škoda Auto
  • Enyaq RS Race si vypůjčil část techniky ze závodního modelu Fabia RS Rally2
  • Kombinovaný výkon činí 340 koní a nechybí pohon všech kol
  • Přepracování se dočkal brzdový systém a v kabině je ochranný bezpečnostní rám

Díky nové tiskové zprávě společnosti Škoda Auto nyní přesně víme, jak vypadá vývoj plně funkčního prototypu závodní Škody Enyaq RS Race. Ten se svou technikou inspiroval u soutěžního speciálu Fabia RS Rally2 a jeho materiály ukazují cestu k udržitelnějšímu motorsportu. Ačkoliv se jedná o prototyp, brzy bude vůz schopen provozu. Používá totiž osvědčenou techniku a společně s novými technickými řešeními doslova prošlapává cestu k udržitelnému motorsportu. „Auto má zesílenou strukturu karoserie a integrovaný bezpečnostní rám, který stejně jako u našeho soutěžního vozu odpovídá aktuálním předpisům FIA,“ popisuje změny ve struktuře auta Jakub Jareš ze Škoda Motorsport.

„V oblastech jízdních vlastností i funkčnosti interiéru jsme se chtěli co nejvíce přiblížit závodnímu speciálu Fabia RS Rally2,“ dodává dále Jareš. Pohonné ústrojí verze RS Race zůstalo v sériové podobě, koncept ostatně vychází ze sériového Enyaqu Coupé RS. Přítomen je tedy pohon všech kol s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 340 koní a standardní sériovou baterií. „Uvnitř jsme ale přidali hydraulickou ruční brzdu, auto dostalo přední a zadní samosvorný diferenciál a několik dalších soutěžních prvků,“ vyjmenovává další člen týmu Škoda Motorsport Miloš Vrba. Koncept má dále upravené uložení náprav a přepracovaný brzdový systém. Na obou nápravách jsou karbon-keramické brzdy a vůz dostal nová lehká kola, čímž se výrazně snížila neodpružená hmotnost vozu.

„Hodně hmotnosti jsme ušetřili i využitím kompozitních materiálů ze lnu. Používáme je na střeše, blatnících či prazích, ale také na mnoha dalších dílech jako křídlo, podlážky, zrcátka a podobně,“ vysvětluje Miloš Vrba. Materiály se v principu (i výrobním postupem) podobají karbonovým kompozitům, avšak jsou přírodního původu. „To je pro projekt Enyaq RS Race jedna z klíčových záležitostí. Naším cílem je totiž udržitelnější motorsport,“ dodává Miloš Vrba. Zatím není známé datum, kdy bude vůz zcela dokončen. Stejně tak zůstává otázkou, zda ho Škoda Auto někdy v budoucnu neukáže v akci na nějaké z motoristických akcí.

Diskuze ke článku
Hekerle Roman
Hekerle Roman
Naposledy upraveno: 27. 8. 15:59
to by mě zajímalo co podle Škodovky znamená přesně označení RS Race? ReallySlow nebo jak si to mají uživatelé přepožit? 340 koní jakože závodní auto? běžná Tesla má 498 koní, Performace má dokonce 627 koní a Plaid nebudu raději ani zmiňovat. Ale nemusíme říket jen Tesly, i Hyundai IONIQ 5 N má 650 koní. Nebo čínské MG4 má 435 koní. Tak já nevím proč to pojmenovávají RS RACE, co tím chtějí říct - za ten název bych se spíš styděl. Jako je jasný že nejde jen čístě o výkon, krouťák, ale i o tu váhu atd. ale 340 koní je prostě směšný.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze