Zabezpečení dat v Tesle je děravé jak ementál. Berlínští hackeři jej prolomili

1
Zabezpečení dat v Tesle je děravé jak ementál. Berlínští hackeři jej prolomili
Fotografie: Tesla Motors Club
  • Třem studentům berlínské technické univerzity se podařilo nabourat do infotainmentu
  • U starší Tesly si aktivovali funkce, které jsou normálně k mání za předplatné
  • Podařilo se jim rovněž obejít blokace nabíjení a regionů

Podle techcrunch.com se trojici německých studentů podařilo prolomit se do palubního systému s fyzickým přístupem k vozidlu pomocí tzv. voltage glitchingu. Při něm se sleduje napětí na vstupu do procesoru AMD a v pravou chvíli se ovlivní, čímž se vynechá kýžená instrukce. Trojici hackerů se tak podařilo ve starší Tesle Model 3 aktivovat nejen vyhřívání zadních sedadel, ale i navigaci a funkce autonomního řízení v regionu, pro něž nejsou určeny.

To ale není vše; skupině se rovněž podařilo rozšifrovat přístupový klíč do sítě Tesla, což teoreticky otevírá brány celé řadě dalších útoků. Studentům se například podařilo vytáhnout z vozu celý balík citlivých dat včetně kontaktů, kalendáře, seznamu hovorů, navštívených míst, hesel na Wi-Fi či e-mailových autentifikačních tokenů.

Studenti nemíní zahajovat hackerskou kariéru, ale podle nich je fér, aby měl majitel auta přístup k věcem, které si jednou zaplatil. Ani to však není hlavním motivem – tím je prezentace na konferenci o kyberbezpečnosti Black Hat v Las Vegas. Její součástí bude doporučení, aby Tesla lépe zabezpečila své automobily a použila v tomto směru lepší hardware. Samotná automobilka na žádost o vyjádření podle svých tradic nereagovala.

Není to první skandál kolem zabezpečení dat v Tesle. Už počátkem letošního jara se podle stejného zdroje hackerům podařilo využít tří slabin v zabezpečení a na dálku ovládat světla, stěrače, klakson, infotainment a otevírání kufru. V tomto případě šlo o softwarovou slabinu, na kterou Tesla zareagovala tím, že ji vyřeší. Automobilka zároveň dodala, že tato bezpečnostní díra nebyla nebezpečná, protože neumožňovala přímo ovlivňovat základní prvky ovládání vozu. Hackeři toto tvrzení ale následně zpochybnili a zároveň férově dodali, že je jinak zabezpečení auta na vysoké úrovni.

Diskuze ke článku
Jaroslav Reznik
Jaroslav Reznik
Tohle ani tak není problém Tesly, jako spíš problém výrobce procesoru a tady to jen předvedli na autě, které má zrovna AMD procesor. V mnohých autech je třeba Intel Atom (který byl dříve i v Teslách) a ten měl podobné CVE s názvem Plundervolt. Dá se tomu blbě bránit, pokud má útočník přístup k fyzickému hardware, protože ten procesor má prostě nějaké operační napětí a mimo ten rozsah se procesory mohou chovat nedefinovaně. Každopádně na ten talk se rád podívám.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze