Tesla chce posílit klesající prodeje svých vozů a aby se ji to povedlo, nejen pro evropský trh chystá levnější alternativu modelu Y. Ten je zatím oficiálně ve vývoji, ale nyní se na sociální síti X objevil příspěvek, za kterým stojí hacker s přezdívkou „Green“. Ačkoliv se měla levnější Tesla Model Y objevit na trhu již v první polovině letoška, nakonec má automobilka opět zpoždění a na premiéru dojde nejspíše až počátkem příštího roku. Nyní se ale díky Greenovi můžeme podívat na první podrobnosti o tom, co nová varianta Modelu Y nabídne. V tomto případě by se spíše hodilo slovo nenabídne, jelikož výbava bude dle prvních zjištění nečekaně osekaná. Vozidlo má kódové označení E41 a největší změnou bude stropní čalounění vozu, jež bude ze skelných vláken. Posádka také musí zapomenout na ambientní osvětlení kabiny a dokonce budou chybět i stropní lampičky. Stačit musí pouze osvětlení prostoru pro nohy.
Simplified model Y "E41" that was sighted live now appears in the firmware too.
— green (@greentheonly) September 20, 2025
They will have two audio options: "essential" and "essential with commodity"
Backup camera would lose a heater
no "airwave" in console
E41 fascia (performance will also get a fascia update)
Zadní cestující nedostanou šanci mít vlastní výdech klimatizace, stejně tak nepůjde využívat zadní dotykovou obrazovku. Překvapením je elektrické nastavení sedadla v jedné ose a absence systému pro sledování tlaku v pneumatikách. Levnější Tesla Model Y nedostane ani prosklenou střechu a vyjede na 18" kolech. Vnější zpětná zrcátka se budou muset nastavovat manuálně, protože elektrický pohon by znamenal větší výrobní náklady. Drobné změny se očekávají u designu přídě a tím jsou podstatné novinky u konce. Tesla se samozřejmě k ničemu nevyjádřila a tak lze tyto informace považovat za neoficiální. Hacker se „vloupal“ do nejnovější aktualizace firmwaru Tesly, kde našel právě tyto informace.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
| Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
| Cena od | 1 284 900 Kč |

• elektricky nastavitelná sedadla jsou spíš až ve vyšších výbavách,
• ambientní osvětlení také není standard,
• panoramatická střecha je vždy příplatek,
• audio je základní,
• některé komfortní prvky (např. vyhřívání kamer, sofistikované vnitřní osvětlení, sofistikované výdechy pro zadní cestující) taky nejsou samozřejmostí.
:-(