Omlazená Tesla Model Y je za dveřmi. Už teď víme, jaké novinky nabídne

9
Omlazená Tesla Model Y je za dveřmi. Už teď víme, jaké novinky nabídne
Fotografie: unpluggedperformance.com
  • Výroba se spustí v lednu příštího roku
  • Opět přijde označení Juniper
  • Očekávat máme delší dojezd, užší přední světlomety a nebo upravený podvozek

Gigafactory v Šanghaji začne v lednu 2025 jako první vyrábět omlazenou Teslu Model Y, která se bude pyšnit kódovým označením Juniper. Již nějakou dobu jezdí po silnících v USA zamaskované prototypy a nyní si insideevs.com všimlo, že novinka je již plně připravena na premiéru. Kromě užších předních světlometů s LED technikou se můžeme těšit na upravenou grafiku zadních světel ve tvaru písmene C. Dále tu máme zjednodušené tvary kokpitu, upravený podvozek pro lepší jízdní komfort a novinka nabídne zase o kousek vyšší dojezd. Zásadní novinkou má být počet míst v kabině, kdy nová varianta přijede jako šestimístná se dvěma sedadly v každé řadě.

To je změna oproti současné verzi Modelu Y, která dokáže za příplatek nabízet sedm míst k sezení. Nová Tesla Model Y se na evropský trh dostane nejspíše v létě příštího roku. Neznámou zůstává, zda se změní nabídka variant, stejně tak zda vůz dostane nový typ baterií s odlišnou kapacitou. Tesla u faceliftu Modelu Y zůstává celkem skoupá na informace a možná je to lepší. Čistou pravdou je ale to, že Model Y je velmi oblíbeným elektromobilem, o čemž svědčí například to, že je již delší dobu nejprodávanějším vozem v sousedním Německu.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: včera 12:04
Takže recyklace dílů z Modelu 3. Včetně úspory páček pod volantem.

No jsem zvědav jak si s tím mamky poradi. Tipuju že nebudou blikat.

Enyaq to bude drtit dal.
Martin Lacina
Martin Lacina
“ zjednodušené tvary kokpitu” tohle me zrovna neurazi, ale spis pobavilo. To jeste jde?

Co me, ale vcera dost nadzvedlo byl opet adaptivni tempomat.
Nevim jestli to souvisi s nedavnymi aktualizacemi a nebo s tim, ze jsem si po dlouhe dobe pred par dny kvuli usinani za volantem pri jedne necni jizde zapnul autopilota, coz mi znemoznilo vypinani nouzoveho brzdeni, ktere uz jinak vypinam spolu s hlidanim pruhu automaticky pri kazde delsi jizde.
No kazdopadne vcera mi na dalnici pri jizde na tempomat ve 130km/h zacalo najizdet z pripojovaciho pruhu auto, ktere se poklidne zaradilo za me a v tu chvili moje Tesla doslova DUPLA na brzdu. Nejednalo se o nejake pribrzdeni, ale vazne to proste zaslapla. Tak jsem se lekl, ze jsem v prvni chvili jeste v panice prislapl take brzdovy pedal nez mi v tom zlomkvu vteriny doslo co se stalo a preslapl jsem na plyn.
Co si o me musel myslet ten za mnou nevim, kazdopadne me busilo srdce jeste po peti minutach nadavani.
A omlouvam, se, ale musim si pri te vzpomince ulevit jeste i tady JSOU TO V TE TESLE KR.TENI, KTERYM VLADNE VSECH KR.TENU KRAL!
Tomas Prochazka
Tomas Prochazka
Tesim se, i kdyz si ji nekoupim. Za milion-1,2 mam na deset let jinej lepsi zivot nez nechat 90 procent casu cumet auto pred praci nebo doma. Kazdopadne tesle fandim a pokud bych nekdy na to mel, jdu do ni. Za ty roky co s nama vsem vw bmw a dalsi vychcavali a vysrali se na svoji leta proverenou kvalitu aby poslednich 20 let ojebali co se dalo. Podomluvou, ze to tak chce EU. Nasrat

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze