Zatímco vylepšený Model Y (kódové označení Juniper) je na trhu v Číně od svého lednového představení poměrně úspěšný, i tak se Tesla chystá uvést další novinku. Tou má být levnější provedení stejného vozu, které má nabídnout o 20 % nižší cenu, než standardní provedení. Tesla chce tímto krokem bojovat s neustále rostoucí konkurencí, která za „málo peněz nabídne hodně muziky“. Nový model vyvíjí Tesla pod kódovým označením E41 a pokud se zvěsti ukážou jako pravdivé, novinka má mít nejen levnější materiály v kabině, ale decentně se zmenší hlavně velikost vozu. Dobrou zprávou naopak je to, že nedojde ke snížení nákladů na úkor výraznějších změn v baterii, pohonu a podvozku. Po technické a komfortní stránce by tak neměly být žádné rozdíly.
Tesla již jednu zkušenost s uvedením levnější varianty svého modelu má. Konkrétně se jednalo o loňské uvedení lacinějšího provedení Modelu 3 na trh v Mexiku. Nově vyvíjená Tesla Model Y bude produkována nejprve v továrně v čínské Šanghaji. Následně dojde k produkci v Evropě a Severní Americe, ačkoliv kdy k tomu dojde, to zatím nikdo nespecifikoval. Podle dostupných informací se ale jako první dočká právě Čína, k čemuž by mělo dojít ještě letos v létě. Prodej levnější varianty bude současně na jednotlivých trzích řízen podle toho, jak moc dobře se bude prodávat klasické prémiové provedení. Pokud by se mu dařilo nad rámec očekávání, levnější verze bude čekat v záloze. Kdyby se situace změnila, Tesla změní strategii a levnější alternativu pošle do nabídky.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |
Predne musim rict, ze kliknout na “objednat”, (protoze nemaji klasicky konfigurator, ale sebevedome povazuji zrejme kazdy zajem o konfiguraci za zapocatou objednavku) ve me vyvolal vlnu silne neprijemnych pocitu.
Ypsilon ve ctyrkolce v bile barve tak (jak jsem objednaval Enyaqa) bez veskerych asistentu, ktere stejne u Tesly funguji tragicky jsem skoncil na 1.325.400Kc, coz je stejna cena jako po sleve za toho Enyaqa v nejvyssi vybave vcetne tepelka a dalsich priplatku jak jsem si ho nakonfiguroval.
U Tesly, ale chyby aktivni podvozek, matrix svetla, head up display a dalsi.
Kdyz prictu, ze s Enyaqem budeme jezdit par let aniz bychom poznali snizeni dojezdu, protoze schovava uvodni degradaci baterky do bufferu, zatimco Tesla bude po prvnim roce minus cca 5%, tak si tu Teslu muze koupit fakt jen blazen. 🤷♂️
Blahopreji Skodo. I pres cenovou valku, kterou Tesla v minulosti rozpoutala dokazete nabidnout nejen lepsi auto, ale i za lepsi penize. 👍
Pripravy dalsiho osekani uz tak hole Tesly jsou tedy naprosto pochopitelne, porotoze na nic jineho nez nizkou cenu nalakat zakazniky nemohou.