😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Tesla chystá levnější variantu Modelu Y. Dostupná bude časem i v Evropě

17
Tesla chystá levnější variantu Modelu Y. Dostupná bude časem i v Evropě
Fotografie: Tesla
  • Levnější varianta bude stát o 20 % méně
  • Jako první se objeví na trhu v Číně
  • Šanci na prodej dostane i Evropa a Severní Amerika

Zatímco vylepšený Model Y (kódové označení Juniper) je na trhu v Číně od svého lednového představení poměrně úspěšný, i tak se Tesla chystá uvést další novinku. Tou má být levnější provedení stejného vozu, které má nabídnout o 20 % nižší cenu, než standardní provedení. Tesla chce tímto krokem bojovat s neustále rostoucí konkurencí, která za „málo peněz nabídne hodně muziky“. Nový model vyvíjí Tesla pod kódovým označením E41 a pokud se zvěsti ukážou jako pravdivé, novinka má mít nejen levnější materiály v kabině, ale decentně se zmenší hlavně velikost vozu. Dobrou zprávou naopak je to, že nedojde ke snížení nákladů na úkor výraznějších změn v baterii, pohonu a podvozku. Po technické a komfortní stránce by tak neměly být žádné rozdíly.

Tesla již jednu zkušenost s uvedením levnější varianty svého modelu má. Konkrétně se jednalo o loňské uvedení lacinějšího provedení Modelu 3 na trh v Mexiku. Nově vyvíjená Tesla Model Y bude produkována nejprve v továrně v čínské Šanghaji. Následně dojde k produkci v Evropě a Severní Americe, ačkoliv kdy k tomu dojde, to zatím nikdo nespecifikoval. Podle dostupných informací se ale jako první dočká právě Čína, k čemuž by mělo dojít ještě letos v létě. Prodej levnější varianty bude současně na jednotlivých trzích řízen podle toho, jak moc dobře se bude prodávat klasické prémiové provedení. Pokud by se mu dařilo nad rámec očekávání, levnější verze bude čekat v záloze. Kdyby se situace změnila, Tesla změní strategii a levnější alternativu pošle do nabídky.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Tak jsem jen tak ze zvedavosti ve svetle toho, ze jsem minuly tyden objednal Enyaqa zkusil kouknout co, ze to ta Tesla vlstne nabizi a za kolik.

Predne musim rict, ze kliknout na “objednat”, (protoze nemaji klasicky konfigurator, ale sebevedome povazuji zrejme kazdy zajem o konfiguraci za zapocatou objednavku) ve me vyvolal vlnu silne neprijemnych pocitu.

Ypsilon ve ctyrkolce v bile barve tak (jak jsem objednaval Enyaqa) bez veskerych asistentu, ktere stejne u Tesly funguji tragicky jsem skoncil na 1.325.400Kc, coz je stejna cena jako po sleve za toho Enyaqa v nejvyssi vybave vcetne tepelka a dalsich priplatku jak jsem si ho nakonfiguroval.
U Tesly, ale chyby aktivni podvozek, matrix svetla, head up display a dalsi.

Kdyz prictu, ze s Enyaqem budeme jezdit par let aniz bychom poznali snizeni dojezdu, protoze schovava uvodni degradaci baterky do bufferu, zatimco Tesla bude po prvnim roce minus cca 5%, tak si tu Teslu muze koupit fakt jen blazen. 🤷‍♂️

Blahopreji Skodo. I pres cenovou valku, kterou Tesla v minulosti rozpoutala dokazete nabidnout nejen lepsi auto, ale i za lepsi penize. 👍

Pripravy dalsiho osekani uz tak hole Tesly jsou tedy naprosto pochopitelne, porotoze na nic jineho nez nizkou cenu nalakat zakazniky nemohou.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Zmenší se velikost vozu? To je zajímavé, to jako bude jiná lisovna? Nebo celá linka? To se ke nezdá 😕 Chápu třeba látkové sedačky bez větrání a s ručním ovládáním, absenci tepelného čerpadla. Obyčejná skla. Bez obrazovky vzadu atd. Ale ta velikost?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze