Tesla Model Y konečně pro sedm. I v Evropě

17
Tesla Model Y konečně pro sedm. I v Evropě
Fotografie: Tesla
  • Tesla v Evropě rozšířila nabídku svého nejprodávanějšího Modelu Y
  • Konečně nabídla sedmimístné provedení, která se za mořem už běžně prodává
  • Třetí řadu sedadel si však můžete objednat do jediné motorizace

Tesla Model YTesla Model Y je prostorné rodinné auto, které mělo být už od samého počátku sedmimístné. Jenže třetí řada sedadel se do nabídky dostávala postupně a na evropskou verzi, vyráběnou v Gigafactory Berlin, došlo až nyní. Za příplatek 63 500 Kč můžete dostat další dvě sedadla ve třetí řadě, umístěná přímo pod oknem pátých dveří. Háček je v tom, že jsou k dispozici pouze pro verzi Long Range AWD, takže za sedmimístné provedení zaplatíte včetně poplatku za dodání nejméně 1 373 900 Kč. Doplatit můžete dále 59 600 Kč za 20" místo standardních 19" kol, 29 tisíc korun za modrou nebo černou metalízu (standardem je nemetalická bílá), případně 66 tisíc za rudou či stříbrnou, dále 100 000 Kč za sadu jízdních asistentů Autopilot, případně 200 000 Kč za Enhanced Autopilot.

Tesla bohužel neuvádí, jak přesně sedmá řada sedadel ovlivnila technické údaje. Dozvídáme se pouze, že velikost zavazadelníku se zmenšila o 101 l z 854 na 753 l, ovšem bez uvedení normy, podle níž bylo měřeno. Automobilka navíc do této hodnoty zahrnuje i objem frunku a všech úložných prostor ve vozidle. A protože německý autoklub ADAC, který tradičně přeměřuje objemy zavazadelníku podobným způsobem, jako normy VDA a ISO 3832, došel u pětimístného Modelu Y k hodnotě 420 l, lze předpokládat, že sedmimístná verze žádným velkým stěhovákem nebude ani se sklopenou třetí řadou.

Kolegové z amerického Motortrendu navíc u sedmimístné verze zjistili, že se třetí řada hodí spíš pro děti, ale ani pro ně tam není dost pohodlí. Přístup je sice relativně pohodlný skrz sklopení opěradla prostřední lavice a jejího odsunutí, ovšem komplikuje jej nejen nízký vstupní otvor, ale také složitý a nepříliš intuitivní způsob, jímž se manipuluje s prostředními sedadly při obsazování třetí řady. Samotná automobilka pak v návodu uvádí, že sklopená třetí řadě zvyšuje hlučnost v interiéru. Na druhou stranu, pokud jsou sklopené hlavové opěrky, nepřekáží šesté a sedmé sedadlo ve výhledu. Se sklopenou třetí řadou se údajně nejen zmenšuje hlavní zavazadelník, ale také zvyšuje nakládací hrana. Smysluplnost této investice tak musí zvážit každý sám.

Diskuze ke článku
Dini Dini
850L Tesla a 420L podle VDA 😁
Jak jinak
Jardanen Stollin
Ta skládací sedadla jsou opravdu jenom na příležitostnou přepravu. Naši mladí to mají, kupovali ojetinu s 15 tis mil, za cca 36 tis USD. Určitě to není pro sedm dřevorubců. Ale předevčírem jsme jeli na večeři a bylo nás šest včetně robustní dětské sedačky. V předu my s klukem po metráku, za námi babča a vnučka, dohromady stodvacet a v třetí řadě, snacha se sestrou, dohromady tak stotřicet kilo. A jelo to jak z praku. Má to teda dva motory. A ještě jeden poznatek. Jezdí toho tady mrtě. A to je Texas, kde každej vidlák nedá bez RAMu ani ránu.
Jan Jakubík
Ty děti, tam v zadu, upečou se v létě od sluníčka, takhle sedět pod sklem. A pak, budou mít otlučené hlavičky. Přijde mi to dosti provizorní, ale trh ukáže, jestli je to smysluplná konfigurace. Já do nebe neskáču, mně prostě chybí normální MPV, ale taky o nich nejspíš rozhodl trh. Jinak by se vyráběla, ale dost lidí hold přešlo na ty dodávky v osobní verzí.
elektromobilista novy
Me by zajimalo jak se poprali s uzitecnym zatizenim a tedy i s celkovou pripustnou hmotnosti. Enyaq ho ma cca 450 kg, a pri obsazeni 7 osobami to nevychazi, resp. by se pocitalo s cca 60kg na osobu (tlustsi tchyne musi vlakem :-))).
Mohli zvysit celkovou pripustnou hmotnost nejakym technickym resenim a nebo se jenom uveden jine cislo v technicaku?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze