Wolfsburg: konec Golfu a čtyřdenní pracovní týden. Kvůli elektromobilům

2
Wolfsburg: konec Golfu a čtyřdenní pracovní týden. Kvůli elektromobilům
Fotografie: Volkswagen
  • Mezi vedení VW a odbory vládne příměří, neobešlo se to ale bez ztrát na obou stranách
  • Změny zasáhnou i ikonický Volkswagen Golf, který se prodává stále hůře
  • Utahování opasků čeká i zaměstnance v samotném Wolfsburgu

Zprávy o nepříjemných změnách, chystaných v samotném srdci volkswagenovského mikrokosmu, v hlavním závodě v dolnosaském Wolfsbugu, se k agentuře Reuters dostaly poněkud nezvyklou cestou – z firemního intranetu Volkswagenu. Ještě originálnější ovšem je, že na odkazovaném dokumentu oznamuje pracovníkům chystané nepopulární změny a rovnou je i obhajuje, samotná všemocná šéfka tamějších odborů Daniela Cavallová.

Zdá se tedy, že krize, která koncem loňského roku málem paralyzovala celou značku, je definitivně zažehnána, protože představované kroky, jejichž vyjednávání jistě nebylo jednoduché, působí logicky. Stejně jako slova Cavallové, kterými vysvětluje jedněm z nejlépe placených dělníků světa nutnost dočasných ústupků, aby se později mohly vrátit lepší časy: „Musíme nyní přijmout opatření, která nám později pomohou... Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nereálným scénářem,“ uvedla mj. Cavallová. Narazila tím na bolavé opatření, které bude pravděpodobně provázet historicky největší změnu v závodě Wolfsburg, chystanou od roku 2027.

Podle dohody odborů s vedením se totiž uprostřed legendárního Autostadtu ve Wolfsburgu definitivně přestanou vyrábět spalovací auta v roce 2027, tedy po 82 letech kontinuální produkce. Největší továrna na světě, zaměřená výhradně na automobily, také přijde o výrobu samotného Volkswagenu Golf, historicky třetího nejprodávanějšího auta světa. Jeho celosvětová výroba totiž poklesla během posledních deseti let z více než milionu na něco přes 300 000 vozů ročně a nadále klesá; pro letošek už se předpokládá jen čtvrt milionu. Proto bude následovat osud svého legendárního předchůdce Brouka, který se v roce 1972 rovněž přesunul z Wolfsburgu do Mexika. Tam se ovšem vyráběl dalších 28 let, takže tu máme velkou výzvu pro Golf...

Z výrobních hal, jejichž majestátní průčelí se čtyřmi ikonickými komíny osobně navrhl Albert Speer, tak přestanou do roku 2027 vyjíždět nejen Golfy, ale i modely Tiguan a T-Roc. A nahradí je nový, elektrický Golf a také nástupce T-Rocu, přičemž podle slov samotné Cavallové je to způsob, jak zachránit fabriku před propadem na „samotné dno statistik“, jak emotivně popsala Cavallová, sice narozená ve Wolfsburgu, ovšem italským rodičům, přišedším do Dolního Saska v první vlně gastarbeiterů ve Volkswagenu.

Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Naposledy upraveno: 8. 6. 14:55
Že i Fdrive.cz bude opakovat spalovací lži že je to kvůli elektromobilům a hned v nadpisu, to bych fakt nečekal. 😡 Zlomek výroby nemůže zabít giganta. Neprodeje spalováků a ztráta asijského trhu, kde realizují přes polovinu světových zisků, ano. Ale to je jen jejich neschopnost nabídnout Lidový Vůz, Volks Wagen.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze