Testujeme reálnou spotřebu Volkswagenu Golf eHybrid

Ptejte se na to, co vás zajímá
4
Testujeme reálnou spotřebu Volkswagenu Golf eHybrid
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Volkswagen Golf eHybrid dostal kromě faceliftu i novou techniku
  • Má baterii o kapacitě 19,7 kWh a rychlonabíjení 50 kW
  • Začátek testu spotřeby zvládl za 1,4 l/100 km a k tomu 22 kWh/100 km

Nedávno jsme testovali modernizovaný Volkswagen Golf eHybrid, který kromě lehce omlazeného designu dostal právě u plug-in hybridní motorizace největší novinku. Tou je velká trakční baterie o kapacitě 19,7 kWh, která vozu zajišťuje teoretický dojezd přes 100 km podle WLTP. Konkrétně u tohoto vozu, který není nabušený výbavou a je na menších kolech, to je dokonce 144 km podle normy WLTP. Když energie v baterii dojde, přijde ke slovu rychlonabíjení konektorem CCS, které také Golf eHybrid dostal s modernizací.

Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km + 144
Cena od1 038 900 Kč

Test v zimním období v Česku ještě neznamená opravdu zimní podmínky. Ale Volkswagen Golf eHybrid na ně má „štěstí“, jak dokládají i fotografie. Půjde tedy opravdu o test reálné zimní spotřeby. V těchto podmínkách Golf eHybrid ukázal, že i v mrazech zvládne vytopit auto elektřinou a jezdit tedy v čistě elektrickém režimu. To by mu mnohé plug-in hybridy, které v takovém počasí startují spalovací motor jen kvůli topení, mohly závidět. Vadou na kráse je absence tepelného čerpadla, takže ona zimní spotřeba je vyšší a dojezd tedy o poznání kratší, ale to už bychom chtěli moc.

Volkswagen Golf eHybrid by to zvládl jen na elektřinu, ale ...

První část testu střednědobé zimní spotřeby, ještě před započetím samotného testu Zaostřeno na spotřebu, zvládl Volkswagen Golf eHybrid se spotřebou 1,6 l/100 km podle palubního počítače, přestože jsem testoval režim uživatele, který nemá možnost nabíjet doma. Nabíjel jsem tedy jen během nakupování a jednou během rychlé zastávky na toaletu, protože u dané čerpací stanice byla i rychlonabíjecí stanice PRE. Po ujetí prvních 248 kilometrů se do nádrže vešlo pouze 3,35 litrů benzínu, takže reálná spotřeba benzínu vyšla na 1,35 l/100 km, což je ještě méně, než ukázal palubní počítač. Kdybych ale nabil pokaždé doma, na spalovací motor by vůbec nedošlo, protože jsem jezdil trasy do cca 50 km, které Golf eHybrid zvládne i v zimě jen na elektřinu.


Vyhodnocoval jsem samozřejmě i spotřebu elektřiny podle nabíjení. Zatímco palubní počítač ukázal spotřebu 19,2 kWh/100 km, podle nabíjení to vyšlo na 21,52 kWh/100 km. To je ale běžný jev, protože spotřeba podle nabíjení je včetně nabíjecích ztrát. Můžete se těšit na náš standardizovaný test spotřeby, ale i na celkové vyhodnocení spotřeby i nákladů na palivo a energii u tohoto auta. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Těším se. Prosím, hodně mě zajímá spotřeba bez extreního dobíjení, byť to není účelem tohoto pohonu, ale může být, že v takévm režimu taky může často jezdit.
Josef L
Josef L
Netuším, co takový test má přinést. Mohu dělat test jaká je průměrná spotřeba pouze na baterii nebo pouze na benzín. Kombinace přinese úplně nepoužitelné výsledky. Já bych jezdil s průměrnou spotřebou 0,5l/100 km a kolega za 5 l/100 km, takže výsledek naprosto k ničemu.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 7. 1. 13:28
Já myslím, že v -5°na dálnici 130km/h je to TČ úplně k ničemu a ve městě má tak malý COP, že rozdíl nebude ve skutečnosti velký. K tomu krátké trasy, první minuta dvě stejně jede odporové topení. Navíc to zpětné rozmražování výparníku... Při teplotách okolo 10°už by byl COP zajímavý, ale zase už není potřeba skoro topit, takže rozdíl je fakt malý.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze