Nedávno jsme testovali modernizovaný Volkswagen Golf eHybrid, který kromě lehce omlazeného designu dostal právě u plug-in hybridní motorizace největší novinku. Tou je velká trakční baterie o kapacitě 19,7 kWh, která vozu zajišťuje teoretický dojezd přes 100 km podle WLTP. Konkrétně u tohoto vozu, který není nabušený výbavou a je na menších kolech, to je dokonce 144 km podle normy WLTP. Když energie v baterii dojde, přijde ke slovu rychlonabíjení konektorem CCS, které také Golf eHybrid dostal s modernizací.
Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km + 144 |
Cena od | 1 038 900 Kč |
Test v zimním období v Česku ještě neznamená opravdu zimní podmínky. Ale Volkswagen Golf eHybrid na ně má „štěstí“, jak dokládají i fotografie. Půjde tedy opravdu o test reálné zimní spotřeby. V těchto podmínkách Golf eHybrid ukázal, že i v mrazech zvládne vytopit auto elektřinou a jezdit tedy v čistě elektrickém režimu. To by mu mnohé plug-in hybridy, které v takovém počasí startují spalovací motor jen kvůli topení, mohly závidět. Vadou na kráse je absence tepelného čerpadla, takže ona zimní spotřeba je vyšší a dojezd tedy o poznání kratší, ale to už bychom chtěli moc.
Volkswagen Golf eHybrid by to zvládl jen na elektřinu, ale ...
První část testu střednědobé zimní spotřeby, ještě před započetím samotného testu Zaostřeno na spotřebu, zvládl Volkswagen Golf eHybrid se spotřebou 1,6 l/100 km podle palubního počítače, přestože jsem testoval režim uživatele, který nemá možnost nabíjet doma. Nabíjel jsem tedy jen během nakupování a jednou během rychlé zastávky na toaletu, protože u dané čerpací stanice byla i rychlonabíjecí stanice PRE. Po ujetí prvních 248 kilometrů se do nádrže vešlo pouze 3,35 litrů benzínu, takže reálná spotřeba benzínu vyšla na 1,35 l/100 km, což je ještě méně, než ukázal palubní počítač. Kdybych ale nabil pokaždé doma, na spalovací motor by vůbec nedošlo, protože jsem jezdil trasy do cca 50 km, které Golf eHybrid zvládne i v zimě jen na elektřinu.
Vyhodnocoval jsem samozřejmě i spotřebu elektřiny podle nabíjení. Zatímco palubní počítač ukázal spotřebu 19,2 kWh/100 km, podle nabíjení to vyšlo na 21,52 kWh/100 km. To je ale běžný jev, protože spotřeba podle nabíjení je včetně nabíjecích ztrát. Můžete se těšit na náš standardizovaný test spotřeby, ale i na celkové vyhodnocení spotřeby i nákladů na palivo a energii u tohoto auta. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.