Volkswagen Golf osmé generace se představil v roce 2019 a kromě dřívější plug-in hybridní verze GTE dostal i základní plug-in hybrid s označením eHybrid. Ten měl ovšem stejný výkon jako původní sportovně střižené laděné GTE, tedy 204 koní. GTE pak dostalo vyšší výkon. Spolu s faceliftem Golfu jsme se dočkali také vylepšeného plug-in hybridního pohonu verzí eHybrid i GTE. Zatímco Volkswagen Golf eHybrid má stále výkon 204 koní, zcela zásadní modernizací prošla baterie i nabíjení. Dostal totiž baterii o využitelné kapacitě téměř 20 kWh a rychlonabíjení o výkonu až 50 kW.
Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,3 l / 100 km |
Cena od | 1 028 900 Kč |
První, co jsem vyzkoušel, bylo právě nabíjení. Skutečně se Volkswagen Golf eHybrid střídavým proudem nabíjí výkonem až 11 kW a při prvním pokusu rychlonabíjení, kdy jsem nezvýšil horní limit nabití nad standardních 80 %, se výkon dostal na cca 25 kW. Baterie ovšem nebyla úplně vybitá, takže nabíjení bylo od cca 8 %. Při druhém nabíjení na rychlonabíjecí stanici už jsem měl baterii téměř vybitou, povolené nabíjení až do 100 % a maximální výkon byl 51 kW. Nabití do 80 % pak trvalo méně než půl hodiny.
Výhoda v podobě dlouhého elektrického dojezdu v kombinaci s rychlým nabíjením se ukázala i na delší trase z Berouna do Jáchymova, kterou Volkswagen Golf eHybrid zvládl se spotřebou 3,3 l/100 km, ačkoliv tato trasa má stoupající charakter. A ještě v baterii zbylo 38 km na plně elektrický výlet po okolí, například na Klínovec, odkud jsou fotografie auta výše. V komentářích se můžete ptát na to, co vás na tomto autě zajímá.