Testujeme modernizovaný Volkswagen Golf eHybrid

Ptejte se na to, co vás zajímá
6
Testujeme modernizovaný Volkswagen Golf eHybrid
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Volkswagen Golf eHybrid dostal velkou baterii a rychlonabíjení
  • Normovaný dojezd na elektřinu je nyní přes 100 kilometrů
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás na plug-in hybridním Golfu zajímá

Volkswagen Golf osmé generace se představil v roce 2019 a kromě dřívější plug-in hybridní verze GTE dostal i základní plug-in hybrid s označením eHybrid. Ten měl ovšem stejný výkon jako původní sportovně střižené laděné GTE, tedy 204 koní. GTE pak dostalo vyšší výkon. Spolu s faceliftem Golfu jsme se dočkali také vylepšeného plug-in hybridního pohonu verzí eHybrid i GTE. Zatímco Volkswagen Golf eHybrid má stále výkon 204 koní, zcela zásadní modernizací prošla baterie i nabíjení. Dostal totiž baterii o využitelné kapacitě téměř 20 kWh a rychlonabíjení o výkonu až 50 kW.

Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,3 l / 100 km
Cena od1 028 900 Kč

První, co jsem vyzkoušel, bylo právě nabíjení. Skutečně se Volkswagen Golf eHybrid střídavým proudem nabíjí výkonem až 11 kW a při prvním pokusu rychlonabíjení, kdy jsem nezvýšil horní limit nabití nad standardních 80 %, se výkon dostal na cca 25 kW. Baterie ovšem nebyla úplně vybitá, takže nabíjení bylo od cca 8 %. Při druhém nabíjení na rychlonabíjecí stanici už jsem měl baterii téměř vybitou, povolené nabíjení až do 100 % a maximální výkon byl 51 kW. Nabití do 80 % pak trvalo méně než půl hodiny.

Výhoda v podobě dlouhého elektrického dojezdu v kombinaci s rychlým nabíjením se ukázala i na delší trase z Berouna do Jáchymova, kterou Volkswagen Golf eHybrid zvládl se spotřebou 3,3 l/100 km, ačkoliv tato trasa má stoupající charakter. A ještě v baterii zbylo 38 km na plně elektrický výlet po okolí, například na Klínovec, odkud jsou fotografie auta výše. V komentářích se můžete ptát na to, co vás na tomto autě zajímá.

Volkswagen Golf eHybrid (2024)
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Pro mne jsou teď tyhle vozy nejlepší na trhu - 50kw na DC v poho a 11kw na AC taky super -kdyz bude benzinek dražší můžeš jezdit na el. a nebo obráceně. S tím dojezdem se dá žít i kdyby nebyl benzín vůbec-mimo toho Chorvatska 😁
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tady chlapi otevřeli zajímavé téma. Jak je to s termomanagement baterie? Je tam? Jak je řešený? Je to robustní řešení, které snese srovnání s tím, co běžně nabízí MEB? Lze nějak srovnat termomanagement tohto řešení s MEB? Děkujeme. A z toho pak vychází určitá spolehlivost. Ale při kapacitě baterie se musíme bavit o tom, že tady hrozí "vycyklování" baterie. Není tomu tak? 80km*2500 cyklů je asi 200 tis. km.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze