Volkswagen Golf osmé generace se představil v roce 2019 a kromě dřívější plug-in hybridní verze GTE nabízel i základní plug-in hybrid s označením eHybrid. Ten měl ovšem stejný výkon jako původní sportovně laděné GTE, tedy 204 koní. GTE pak mělo vyšší výkon. Spolu s faceliftem Golfu jsme se dočkali také vylepšeného plug-in hybridního pohonu verzí eHybrid i GTE. Zatímco Volkswagen Golf eHybrid má stále 204 koní, zcela zásadní modernizací prošla baterie i nabíjení. Novinkou je baterie o využitelné kapacitě téměř 20 kWh a rychlonabíjení o výkonu až 50 kW. Kromě techniky se mírně změnil i vzhled.
Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,3 l / 100 km |
Cena od | 1 028 900 Kč |
Modernizovaný Golf poznáte podle vzhledu, ale změny nejsou nijak výrazné. Tou největší je asi nový přední nárazník se sportovnějším vzhledem. Nové jsou přední LED světlomety, které nyní spojuje světelná linka. Uprostřed masky chladiče je pak nové logo Volkswagen, které je podsvícené. Změnila se i grafika zadních světel, ale tam nejsou změny tak výrazné a všimne si jich spíše pozornější pozorovatel. Uvnitř pak je samozřejmě volant s novým logem Volkswagen. Podstatnější změny se u plug-in hybridních verzí udály v útrobách vozu.
Jednou z nich je již zmíněné rychlonabíjení konektorem CCS, které má dosahovat výkonu až 50 kW, palubní nabíječka pro AC nabíjení pak byla posílena z 3,6 kW na úctyhodných 11 kW. Tato zásadní změna je také to první, co jsem vyzkoušel. Skutečně se Volkswagen Golf eHybrid střídavým proudem nabíjí výkonem až 11 kW a při prvním pokusu, kdy jsem nezvýšil horní limit nabití nad standardních 80 %, se výkon dostal na cca 25 kW. Baterie ovšem nebyla úplně vybitá, takže nabíjení bylo od cca 8 %. Při druhém nabíjení na rychlonabíjecí stanici už jsem měl baterii téměř vybitou, povolené nabíjení až do 100 % a maximální výkon byl 51 kW. Nabití do 80 % pak trvalo méně než půl hodiny.
Druhou velkou změnou je o poznání větší baterie, v podstatě dvojnásobná oproti verzím před modernizací. Ta má využitelnou kapacitu 19,7 kWh, což malému Golfu zajišťuje elektrický dojezd podle WLTP přes 100 km. To by mělo znamenat nižší spotřebu, zejména na delších trasách, kde se menší baterie verzí před modernizací vybila mnohem dříve a zbytek trasy auto jelo na benzín.
Volkswagen Golf eHybrid na delší trase
Výhodu v podobě dlouhého elektrického dojezdu jsem vyzkoušel na trase z Berouna do Jáchymova, kterou Volkswagen Golf eHybrid zvládl se spotřebou 3,3 l/100 km, ačkoliv tato trasa má stoupající charakter. A ještě v baterii zbylo 38 km na plně elektrický výlet po okolí, například na Klínovec, odkud jsou fotografie auta výše. Zkoušel jsem zadat do navigace cíl, aby auto na trasu do Jáchymova využilo veškerou energii z baterie a spotřeba benzínu byla o to nižší. Testovaný vůz ale nemá připlacenou službu navigace. U předchozí verze (před modernizací) to přitom fungovalo tak, že při zadání cíle do navigace si v režimu Hybrid auto efektivně rozložilo energii do celé cesty.
Před zpáteční cestou z víkendového pobytu v Krušných horách se nabíjecí stanice E.ON u penzionu uvolnila, takže ačkoliv jsme po výletu měli prázdnou baterii, před odjezdem zpět do Berouna jsme měli plně nabito. Věděl jsem, že kapacita baterie nestačí na celou cestu a ideální by bylo využití navigace. Jelikož však v tomto autě není, snažil jsem se efektivně přepínat mezi elektrickým a hybridním režimem sám. Spotřeba byla 0,9 l/100 km, ale nevyužil jsem plně potenciál, protože mi zbylo ještě 16 km elektrického dojezdu. Zkrátka jsem to neodhadl a raději bych zadal cíl do navigace a nechal to na autu. Pak by teoreticky bylo možné mít i nižší spotřebu benzínu. Ještě je potřeba dodat, že cestou tam jsem jel po dálnici okolo Prahy, tedy delší trasou, zatímco zpět jsem to vzal zkratkou po okreskách okolo Rakovníka, což je pro plug-in hybrid výhodnější.
Volkswagen Golf eHybrid po modernizaci tedy k tomu, na co jsme u Golfu zvyklí, přidává dlouhý elektrický dojezd a rychlonabíjení, takže zvládne úsporně i delší cesty. V tomto případě jsme jeli bez zastávky, ale u delších tras lze využít i krátkou zastávku na toaletu, abyste nabili nějakou energii do baterie a snížili spotřebu benzínu na další části cesty. Já bych ale rozhodně volil do výbavy navigaci, se kterou zvládnete delší trasy efektivněji a pohodlněji.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz
Ve spojení s domícím solárem, super. Potom zajímavé kombo na doma, ale člověk ještě musí mít těch cca 1,3 mil. Kč na obojí. Ale koupit tohle jako ojetinu za 500 tis Kč za pár roků, asi fajn.
Právě nedávno, si u nás v rodině pořídili 2 letý plug-in MG EHS za cca 450 tis. Kč, kdy ceníkově tohle auto mělo před dvěma lety být za 900 tis. Kč. Jediné mínus se jeví provoz v zimně, kdy to neumí topit z baterie. Proto v zimně nedochází takřka k žádné úspoře při dojíždění pár km.
Jak probíhá topení kabiny u vozu v zimním obdobní zde? A zapínání motoru? Děkuji.
Řekl bych že úspora by mohla být použití pouze AC ale 22kW. Zajímavé že zvolili i DC. Asi chtěli oslnit