Volkswagen Golf eHybrid
test

Volkswagen Golf eHybrid

Na půli cesty k elektromobilu
8

Volkswagen Golf osmé generace dorazil v roce 2019 a nově dostal dvě plug-in hybridní verze. Základní eHybrid s výkonem, jako mělo dříve sportovní GTE, a sportovně laděné GTE s 245 koňmi. Nyní tyto plug-in hybridy obdržely, spolu s osvěžením designu, větší baterii a rychlonabíjení CCS.

Volkswagen Golf osmé generace se představil v roce 2019 a kromě dřívější plug-in hybridní verze GTE nabízel i základní plug-in hybrid s označením eHybrid. Ten měl ovšem stejný výkon jako původní sportovně laděné GTE, tedy 204 koní. GTE pak mělo vyšší výkon. Spolu s faceliftem Golfu jsme se dočkali také vylepšeného plug-in hybridního pohonu verzí eHybrid i GTE. Zatímco Volkswagen Golf eHybrid má stále 204 koní, zcela zásadní modernizací prošla baterie i nabíjení. Novinkou je baterie o využitelné kapacitě téměř 20 kWh a rychlonabíjení o výkonu až 50 kW. Kromě techniky se mírně změnil i vzhled.

Technické parametry Volkswagen Golf (2024) eHybrid Style

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 282 × 1 789 × 1 465 mm, 1 671 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 85) kW, 204 (150 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,3 l / 100 km
Cena od1 028 900 Kč

Modernizovaný Golf poznáte podle vzhledu, ale změny nejsou nijak výrazné. Tou největší je asi nový přední nárazník se sportovnějším vzhledem. Nové jsou přední LED světlomety, které nyní spojuje světelná linka. Uprostřed masky chladiče je pak nové logo Volkswagen, které je podsvícené. Změnila se i grafika zadních světel, ale tam nejsou změny tak výrazné a všimne si jich spíše pozornější pozorovatel. Uvnitř pak je samozřejmě volant s novým logem Volkswagen. Podstatnější změny se u plug-in hybridních verzí udály v útrobách vozu.

Jednou z nich je již zmíněné rychlonabíjení konektorem CCS, které má dosahovat výkonu až 50 kW, palubní nabíječka pro AC nabíjení pak byla posílena z 3,6 kW na úctyhodných 11 kW. Tato zásadní změna je také to první, co jsem vyzkoušel. Skutečně se Volkswagen Golf eHybrid střídavým proudem nabíjí výkonem až 11 kW a při prvním pokusu, kdy jsem nezvýšil horní limit nabití nad standardních 80 %, se výkon dostal na cca 25 kW. Baterie ovšem nebyla úplně vybitá, takže nabíjení bylo od cca 8 %. Při druhém nabíjení na rychlonabíjecí stanici už jsem měl baterii téměř vybitou, povolené nabíjení až do 100 % a maximální výkon byl 51 kW. Nabití do 80 % pak trvalo méně než půl hodiny.

Druhou velkou změnou je o poznání větší baterie, v podstatě dvojnásobná oproti verzím před modernizací. Ta má využitelnou kapacitu 19,7 kWh, což malému Golfu zajišťuje elektrický dojezd podle WLTP přes 100 km. To by mělo znamenat nižší spotřebu, zejména na delších trasách, kde se menší baterie verzí před modernizací vybila mnohem dříve a zbytek trasy auto jelo na benzín.

Volkswagen Golf eHybrid na delší trase

Výhodu v podobě dlouhého elektrického dojezdu jsem vyzkoušel na trase z Berouna do Jáchymova, kterou Volkswagen Golf eHybrid zvládl se spotřebou 3,3 l/100 km, ačkoliv tato trasa má stoupající charakter. A ještě v baterii zbylo 38 km na plně elektrický výlet po okolí, například na Klínovec, odkud jsou fotografie auta výše. Zkoušel jsem zadat do navigace cíl, aby auto na trasu do Jáchymova využilo veškerou energii z baterie a spotřeba benzínu byla o to nižší. Testovaný vůz ale nemá připlacenou službu navigace. U předchozí verze (před modernizací) to přitom fungovalo tak, že při zadání cíle do navigace si v režimu Hybrid auto efektivně rozložilo energii do celé cesty.

Volkswagen Golf eHybrid (2024)

Před zpáteční cestou z víkendového pobytu v Krušných horách se nabíjecí stanice E.ON u penzionu uvolnila, takže ačkoliv jsme po výletu měli prázdnou baterii, před odjezdem zpět do Berouna jsme měli plně nabito. Věděl jsem, že kapacita baterie nestačí na celou cestu a ideální by bylo využití navigace. Jelikož však v tomto autě není, snažil jsem se efektivně přepínat mezi elektrickým a hybridním režimem sám. Spotřeba byla 0,9 l/100 km, ale nevyužil jsem plně potenciál, protože mi zbylo ještě 16 km elektrického dojezdu. Zkrátka jsem to neodhadl a raději bych zadal cíl do navigace a nechal to na autu. Pak by teoreticky bylo možné mít i nižší spotřebu benzínu. Ještě je potřeba dodat, že cestou tam jsem jel po dálnici okolo Prahy, tedy delší trasou, zatímco zpět jsem to vzal zkratkou po okreskách okolo Rakovníka, což je pro plug-in hybrid výhodnější.

Volkswagen Golf eHybrid (2024)

Volkswagen Golf eHybrid po modernizaci tedy k tomu, na co jsme u Golfu zvyklí, přidává dlouhý elektrický dojezd a rychlonabíjení, takže zvládne úsporně i delší cesty. V tomto případě jsme jeli bez zastávky, ale u delších tras lze využít i krátkou zastávku na toaletu, abyste nabili nějakou energii do baterie a snížili spotřebu benzínu na další části cesty. Já bych ale rozhodně volil do výbavy navigaci, se kterou zvládnete delší trasy efektivněji a pohodlněji.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

volkswagen-golf-2024
Klady
  • rychlé nabíjení
  • dlouhý elektrický dojezd
  • solidní výkon i jízdní vlastnosti
Zápory
  • plug-in hybrid pouze v karoserii hatchback
  • bez navigace nevyužije potenciál hybridu
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 4. 1. 12:20
Tohle jsou první plug-in hybridy, které mi dávají nějaký smysl (osobně bych však volil čisté EV). Už se člověk nejspíš nemusí strachovat o počet cyklů, že se baterie vycykluje ještě před životnostní vozu, dost lidí ji nebude muset dobíjet kadžý den, pří menším nájezdu z vesničky do nejbližšího města, kde pracují, chodí děti do školy apod. Zároveň díky DC dává smysl, alespoň z časového hlediska (nikoliv asi peněz), zastavit někde na cestě na oběd a vůbec začít dobíjet. Více než DC si cením AC 11 kWh.

Ve spojení s domícím solárem, super. Potom zajímavé kombo na doma, ale člověk ještě musí mít těch cca 1,3 mil. Kč na obojí. Ale koupit tohle jako ojetinu za 500 tis Kč za pár roků, asi fajn.

Právě nedávno, si u nás v rodině pořídili 2 letý plug-in MG EHS za cca 450 tis. Kč, kdy ceníkově tohle auto mělo před dvěma lety být za 900 tis. Kč. Jediné mínus se jeví provoz v zimně, kdy to neumí topit z baterie. Proto v zimně nedochází takřka k žádné úspoře při dojíždění pár km.

Jak probíhá topení kabiny u vozu v zimním obdobní zde? A zapínání motoru? Děkuji.
Josef L
Josef L
Mě to prostě smysl nedává. Malé auto za mego se spalovacím motorem. Za ty peníze by měl být eGolf s 58 kWh baterií. Slušně vybavený benzínový Golf 150 kW s asistenčním paketem stojí 750 tis. VW by měl udělat 3 základní modely BEV. na dvou platformách a konec. Zaměřit se na co nejlepší efektivitu, začít si vyrábět spoustu věcí sám, udělat modulární elektroniku, jednoduché konfigurace atd. Pokud ne, máme tu za 2-3 roky novou Nokii.
Jiří Štefan
Jiří Štefan
Vše co děláme by mělo dávat smysl. Golf normálně za 600, tento o cca 400 dražší. Je běžný zákazník, který shání golf schopen připlatit téměř 100 procent hodnoty auta ? Má současný výrobce VW mít dále místo na trhu, když projektuje a nabízí toto.
Dini Dini
Dini Dini
Je to parádní kombinace, jsem zvědavý jestli to proti EV uspěje.

Řekl bych že úspora by mohla být použití pouze AC ale 22kW. Zajímavé že zvolili i DC. Asi chtěli oslnit

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze