Touareg již dlouho přesluhoval a když se přestal prodávat, částečně jej nahradil Tiguan Allspace. Nadějně jsme tedy již vyhlíželi novou, v pořadí již třetí generaci. Ta měla přijet již na autosalon v Ženevě, avšak nakonec se premiéra trochu protáhla. Vůz stojí na platformě MLB, což znamená, že má stejné základy jako Audi Q7, Bentley Bentayga a Porsche Cayenne. Na délku měří 4 878 mm a je 1 984 mm široký a 1 702 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2 894 mm. Mezigeneračně tedy auto pořádně narostlo, a to především do délky. Velké SUV je nyní o 77 milimetrů delší.
I přes větší rozměry by v závislosti na verzi měl ve srovnání s předchozí generací vůz shodit minimálně 106 kilogramů. Design není tak čistý, jako třeba ten Arteonu. Auto vypadá zavalitěji a na silnicích bude budit respekt. Přední světla vyznávají výhradně LED technologii a v dražším provedení umí zhasínat jednotlivé diody. Počítat tedy můžete s vystiňováním ostatních aut nebo chodců.
Motory začnou dvojicí šestiválcových dieselů 3,0 TDI s výkony 231, respektive 286 koní. Na podzim přijde i benzin 3,0 TSI s výkonem 340 koní. Čeká nás i brutální dieselový 415koňový osmiválec z Porsche Panamera. Počítá se samozřejmě i s plug-in hybridem. Ten nabízí obrovských 367 koní a bude kombinovat šestiválec 3,0 TSI a elektromotor. Baterie by měla vydržet na 50 kilometrů dojezdu, zatím se ale s plug-in hybridem počítá pouze pro čínský trh. K nám by měla plug-in hybridní varianta dorazit až ke konci roku 2019.
Uvnitř najdete samozřejmě to nejlepší, co Volkswagen může nabídnout. Před řidičem najdete 12palcový digitální přístrojový štít a infotainment může mít až 15palcovou obrazovku. Nebudou chybět masážní sedadla s odvětráváním. Zajímavě jsou řešeny výduchy ventilace, které jsou nyní tam, kde bychom očekávali bezdrátovou nabíječku na telefon. Displej tím pádem může být výš a v zorném poli řidiče. Volkswagen využívá kombinaci displejů, kterým říká Innovision Cockpit, k ovládání většiny funkcí včetně klimatizace. Alespoň pro změnu hlasitosti si však ponechal hardwarový ovladač. Další ovládání mimo digitálního rozhraní probíhá díky multifunkčnímu volantu. Volkswagen spolu s novým prostředím infotainmentu přináší síťově propojené systémy a programy.
Nikoho asi nepřekvapí, že je nejnovější vlajková loď vybavena armádou asistentů. Zajímavá je funkce asistentu Roadwork Lane Assist, která nabídne částečně automatizované řízení a udržování vozidla ve svém jízdním pruhu, zrychlování a brzdění do rychlosti až 60 km/h. V noci pomůže asistent nočního vidění Night Vision, detekující osoby a zvířata ve tmě prostřednictvím termovizní kamery. Pro tak obrovské auto se jistě bude hodit i aktivní řízení všech kol, které navíc umí stabilizovat náklon karoserie díky elektromechanicky ovládaným příčným zkrutným stabilizátorům.
Zdroj: tisková zpráva