Volkswagen Touareg R eHybrid jsme měli v testu Zaostřeno na spotřebu i v celkovém testu, kde jej kolega označil za expres na baterky. Loni ale prošel modernizací, proto jsem se rozhodl jej otestovat znovu. Pod kapotou se ale nic nezměnilo, pořád tam je třílitrový šestiválec doplněný o hybridní techniku, přičemž celkový systémový výkon je i nadále 462 koní.
Technické parametry Volkswagen Touareg (2023) R eHybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 878 × 1 984 × 1 646 mm, 2 592 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 340 (250 + 100) kW, 462 (340 + 136) koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | ? (14,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 2,3 l / 100 km |
Cena od | 2 370 900 Kč |
Ty hlavní změny nastaly v oblasti designu. Nová je přední maska s novými světly, která jsou propojená svítící LED linkou. Nová jsou i zadní světla, která tvoří jeden souvislý pruh přes celou šířku vozu, pod kterým je opět svítící proužek přes celou šířku vozu. Uprostřed pak je podsvícené logo VW. Kromě testované plug-in hybridní varianty, která je nejvýkonnější motorizací, můžete mít pod kapotou i benzínový třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní (ten je i základem hybridní varianty), případně naftový třílitrový šestiválec o výkonu 231 koní. Obě ale mají výrazně nižší výkon než testovaná hybridní varianta, která právem nese označení R.
I když hlavní změny jsou designové, moje první dojmy z podvozku jsou velmi pozitivní a působí na mě tak, že došlo k nemalým změnám naladění. Vzduchový podvozek je relativně komfortní a zejména při svižnější jízdě v zatáčkách působí mnohem jistěji než verze před faceliftem. Tehdy jsem bojoval s tím, že auto mělo v prudších zatáčkách poměrně výrazný sklon k nedotáčivosti. Přestože hmotnost i vysoké těžiště je cítit stále, zkrátka fyziku obejít nelze, chová se modernizovaný Touareg v tomto směru výrazně lépe. To jsou tedy mé první dojmy z testovaného vozu. Pokud vás něco zajímá, ptejte se v komentářích.