Jestliže máte rádi SUV a současně si potrpíte na vyšším výkonu, pak vám jistě neunikl Touareg ve vrcholném provedení R, který právě testujeme. Pětimístné SUV nás zatím potěšilo jak dechberoucí dynamikou, tak i nevídanou dávkou luxusu a pohodlí. Za tyto dva aspekty si však nechá výrobce tučně zaplatit, proto není divu, že cena právě testovaného kusu olizuje hranici tří milionů korun.
Technické parametry Volkswagen Touareg R (2020)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 878 × 1 984 × 1 646 mm, 2 613 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 340 (250 + 100) kW, 462 (340 + 136) koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | ? (14,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 2,8 l / 100 km |
Cena od | 2 259 900 Kč |
Součástí techniky je taktéž baterie, která díky kapacitě 17,9 kWh (prakticky využitelných je přitom 14,3 kWh) umí nabídnout okolo 40 km čistě elektrického dojezdu. Díky pravidelnému nabíjení, které do plna trvá 2,5 hodiny, jezdíme s Touaregem R za 3 litry na 100 km. V čistě elektrickém režimu si pak vůz řekne okolo 22 kWh na 100 km, což také není žádná tragédie. Nepotěší ale, že přes všechna ekologická řešení vůz nedosáhne na čistě elektrické značky. Odpadají tak mnohé výhody dostupné výhradně pro elektromobily.
Na zbylé dojmy z testu Touaregu R si budete muset počkat. Přineseme vám je v chystaném testu, kde se zaměříme na každodenní použitelnost, pohodlí na palubě a samozřejmě nevynecháme i lehčí zkoušku v terénu.