Tradiční veletrh užitkových vozidel IAA Hannover se stal pódiem pro čtyři nové hvězdy v ansámblu Volkswagen. Jde zatím jen o studie ID. Buzz, ovšem jejich cestě do stálé nabídky zřejmě nebrání vůbec nic. Volkswagen totiž v tomto případě poskytuje „jen“ základní automobil, zbytek je v gesci externích dodavatelů. Jako výchozí matérie posloužily obě dosavadní verze, tedy osobní ID. Buzz i užitková ID. Buzz Cargo. A stejně jako v dobách masového výskytu jejich legendárních předchůdců VW T1 až T3, ani zde zadní pohon a s tím související prostorová omezení nebrání vzniku efektního a funkčního celku. Účelem exhibice je zapsat ID. Buzz do podvědomí publika jako univerzální nástroj na své spalovací předchůdce navazující nejen ideově, ale i svou přístupností.
ID. Buzz Flex-Cab koncept
První na řadě je reminiscence na Volkswagen Caravelle., takže další ikonické jméno ze světa tunových dodávek s iniciálami VW na přídi. Vestavba od nizozemské firmy Snoeks mění ID. Buzz v univerzální kombi, které nahradilo původní sedadla ve druhé řadě vlastní třímístnou lavicí. Tu lze posouvat a měnit poměr místa pro nohy a náklad, případně postupně sklápět (včetně sedáku), pochopitelně elektricky. Původní MPV se tak mění v univerzální přepravník určený pro letištní taxislužby či velká města, jediný vůz pro řemeslníka s klimatizovanou zadní polovinou (přes týden s nákladem, přes víkend s rodinou) či ideální sdílené auto.
ID. Buzz pro záchranáře
Městští záchranáři se zase mohou těšit na případnou sériovou verzi studie pro rychlou zdravotnickou pomoc určenou pro systém rendez-vous známý i z Česka. V něm jsou záchranáři poskytující první pomoc na místě co nejrychleji a mohou při resuscitaci ušetřit cenné minuty, než dorazí velká sanitka s lůžkem a kompletním vybavením. Propracovaná vestavba firmy Bösenberg je v téměř sériové verzi a nabízí variabilní provedení interiéru. Ten nabízí až tři místa pro záchranáře a různé konfigurace vnitřní výbavy a stojanů na pomůcky. Speciální pohotovostní záchranný systém je napájen samostatnou baterií, takže nehrozí omezení dojezdu po delším zásahu.
ID. Buzz Cargo se skříňovou nástavbou
Nárůst užitných kubíků je hlavním účelem skříňové nástavby Veth Automotive. Ta zvětšuje ložný prostor z původních 3,9 na 6 m3 s užitečným zatížením 680 kg. Nabízí volitelné dveře ze tří stran v různých provedeních – klasické, posuvné i roletky – v libovolných vzájemných kombinacích. A samozřejmě spoustu místa na loga, reklamy či stylové velkoplošné polepy. Ideální nástroj pro rychlou rozvážku či kurýrní službu nabízí nejen maximální přístup k nákladu, ale i odolnou a protiskluzovou podlahu.
Chladicí vůz ID. Buzz Cargo
Německý nástavbář a vestavbář Wükaro jako první zvedl hozenou rukavici od firem rozvážejících po městských aglomeracích chlazené či mražené zboží po tzv. poslední míli. Chladicí systém pohání rovněž elektřina, avšak jeho vysoké energetické nároky jsou uspokojovány ze čtyř separátních baterií s kapacitou 4× 100 Ah umístěných v podbězích kol. Protože nízkoprofilová chladicí střešní jednotka s plochým výparníkem potřebuje střídavých 230 V, nechybí ani měnič DC/AC s integrovanou nabíječkou baterií. Podle zvolené konfigurace by měl chladicí elektrospeciál uvézt až 390 kg nákladu, což by mělo stačit pro rozvoz zmrzliny, mražených specialit či potravin.
A něco navíc
Na stánku nechyběly ani konkrétní aplikace užitkových Volkswagenů. Bateriový ID. Buzz Cargo se například proměnil v opravárenský speciál pro výrobce bílé elektroniky Miele a skříňový Crafter, byť s konvenčním pohonem, se zase přetransformoval v pojízdnou dílnu pro opravy elektrokol. Stejného původu je rovněž nová valníková nástavba.
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km |
Cena od | 1 149 000 Kč |