Při české premiéře začínaly ceny ID.3 nad milionem korun, zatímco Golf byl k mání za půlku. V zemích, které nákup nových elektromobilů dotují, nákupní matematika vypadá jinak, ovšem u nás nic takového není a v nejbližší době nebude. Přesto se ledy hýbou a Volkswagen učinil hned dva kroky, zpřístupňující svůj úspěšný model širšímu publiku. I když se o klasické zlevnění vlastně nejedná.
Tím prvním bylo v únoru uvedení očekávané základní verze City s baterií o kapacitě 45 kWh a jednofázovou AC nabíječkou s výkonem 7,2 kW (ostatní verze mají dvoufázovou 11 kW). Její základní cena 895 900 Kč je o 81 000 Kč nižší než u dosavadního základu Life s 58 kWh. Obsahuje dokonce trochu výkonnější motor se 110 kW, i když bez možnosti dodatečného softwarového posílení, jaké nabízí 107kW pohon u verze Life. A mohla by se díky podkročení magické devítisettisícové hranice dostat do hledáčků správců podnikových flotil. Cenou za dostupnost je samozřejmě zeštíhlení výbavy a částečně i ztráta možnosti jejího doplnění. Zájemce tak musí oželet kromě jiného maticové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, couvací kameru, bezklíčový přístup či variabilní podlahu kufru. Přesto ve standardu zůstává ucelená bezpečnostní výstroj včetně sedmi airbagů (ten sedmý je inovativní středový vpředu), adaptivního tempomatu s funkcí stop & go, klimatizace a multimédií s navigací, 10" displejem a Apple CarPlay a Android Auto.
Druhé obohacení nabídky je překvapivé a lze jej nazvat zvýhodněním. Výkonné provedení Tour s 19" koly, bohatou výbavou, silnějším 150kW elektromotorem, baterií s 77 kWh a rychlejším DC dobíjením o výkonu 125 kW (ostatní verze umějí 100 kW) se totiž v nabídce Volkswagenu objevilo i v pětimístné verzi, zatímco při premiéře byla tato verze deklarována jako výhradně čtyřmístná. Aby však překvapení nebyl konec, na českém webu Volkswagenu se v konfigurátoru už objevila i cena 1 186 900 Kč. Ta je o 53 000 korun nižší než u srovnatelně vybavené čtyřmístné verze. Ta sice přidává head-up displej, který pětimístné verzi chybí, přesto se jedná o překvapivě vstřícnou nabídku. Smířit se je však třeba s absencí střešního okna, tepelného čerpadla a některých dalších důležitých prvků.
Volkswagen ID.3 45 kWh
Rozměry | 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg |
---|---|
Výkon | 110 kW |
Baterie | 48 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 330 km (WLTP) |
Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)
Rozměry | 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg |
---|---|
Výkon | 150 kW |
Baterie | 82 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 506 km (WLTP) |