Produkce Volkswagenů ID.3 a ID. 4 ve Zwickau se zvýšila na více než 800 denně

1
Produkce Volkswagenů ID.3 a ID. 4 ve Zwickau se zvýšila na více než 800 denně
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Ročně se zde má vyrobit okolo 300 tisíc kusů ID.3 a ID.4
  • Letos v létě se v továrně spustí produkce sportovního vozu Cupra el-Born

Volkswagen se podle insideevs.com pochlubila navýšením produkce ID. 3 a ID.4. Oba vozy se vyrábí v německém Zwickau a nyní jich sjede z výrobních pásů 800 kusů denně. Ve stejné továrně se navíc má začít v létě letošního roku vyrábět také Cupra el-Born. Tento vůz bude defacto sportovním derivátem klasického Volkswagenu ID.3, což usnadní jeho produkci. Volkswagen pak hodlá každý rok vyrobit okolo 300 tisíc vozidel, takže továrna ve Zwickau se jen tak nezastaví.


Kromě toho se mají v této továrně vyrábět i další dvě chystané plně elektrické novinky. K rychlejší produkci má přispět taktéž instalace zcela nového lisu, jehož zkušební provoz předvedl Volkswagen před pár týdny. Od poloviny letošního dubna lis umožní výrobu všech částí karoserie pro elektromobily založené na platformě MEB. Do budoucna se tak chystá jeho plné využití, čímž se Volkswagenu vrátí nemalé finanční investice do elektromobility a vývoje dalších modelů.

Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie45 kWh (48 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od895 900 Kč

Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro (77 kWh)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km
Cena od1 350 000 Kč
Diskuze ke článku
Ondřej Kvinta
Ondřej Kvinta
To redakce,
to, že bude mít jeden lis plně využitý opravdu nevrátí investice do elektromobility. Proč používáte takové zkratky. Lis by asi VW pořizoval i bez koncepce elektromobility. Dáváte jen další argument odpůrcům.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze