Volkswagen ID.2 už se testuje. Překvapení se nekoná

3
Volkswagen ID.2 už se testuje. Překvapení se nekoná
  • Volkswagen chystá první model na upravené platformě MEB Entry na rok 2025
  • Rodina čtyřmetrových elektromobilů se bude pravděpodobně vyrábět ve Španělsku
  • Mají být výrazně levnější než současné podobně velké elektromobily se srovnatelnými parametry

První přijde na svět crossover Volkswagen ID.2, a to ještě v roce 2025. Později jej doplní hatchback ID.1 a další odvozené modely značek SEAT a Škoda. Používat budou s největší pravděpodobností levnější baterie typu LFP, a to ve více různých kapacitách. Aktuální odhady hovoří o 30 kWh a dojezdu kolem 200 km, případně 45 kWh a 300 km. Cílová startovní cena je stále 20 000 eur, tedy podle aktuálního kurzu cca 475 000 Kč. To je velká výzva, protože raketový nárůst cen lithia během posledních dvou let už vyhnal současné čtyřmetrové elektromobily na téměř dvojnásobné částky. Volkswagen však spoléhá na plné vytěžení výhod dedikované platformy, v první řadě menších výrobních nákladů. Přispět k tomu má i připravovaná unifikace rozměrů článků pro všechny koncernové elektromobily dávající však prostor k používání rozdílných chemií v různých třídách a kategoriích. Sociální sítě nyní plní více či méně kvalitní rendery a fotografie budoucího průlomu do cenové parity. Jeden z nich nabízíme zde:


Dalším benefitem ale má být i značný vnitřní prostor. Už podle kvalitního renderu modelu ID.2, s nimiž přišel autoexpress.co.uk, je zřejmý extrémní rozvor, který by měl elektrické alternativě spalovacího Volkswagenu T-Cross zajistit kubíky srovnatelné s větším T-Rocem. Zajímavostí také je, že sesterský model bude jediným v tuto chvíli potvrzeným elektrickým SEATem, protože ostatní španělské elektromobily mají nyní přidělenou subprémiovou značku Cupra. Továrna v Martorellu je připravována pro startovní produkci 500 000 elektrických subkompaktů přinejmenším tří různých značek, zároveň ve Španělsku vznikne jedna z šesti velkých baterkáren. Vedení Volkswagenu prý po nedávném odchodu Jozefa Kabaně radikálně přehodnotilo design nového modelu, který se má od původního SUV-stylu reprezentovaného studií ID.LIFE posunout k tradičnějšími liniím.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 21. 2. 2023 15:08
A ted' vezmeme Cinskou kalkulacku a pocitame
1kWh baterie odpovida cca 850g Li2CO3,
coz u baterie id3 62kWh zhruba 50kg
puvodni cena Li2CO3 5$/1kg, stavajici zhruba 40$/kg
rozdil 35*50 = 1750$
takze astronomicka cena lithia zveda cenu auta velkosti ID.3 zhruba o 50 tisic - ani ne 5% od cenikove ceny.
navic on ten lithium momentalne zlevnuje.

Cena lithia vliv na cenu EV samozrejme ma ale ne tak velky jako inflace.
Vojtulee M.
Vojtulee M.
20 000 eur to nebude stát ani náhodou, tolik stojí Fabie v základu s manuálním. ID.2 bude minimálně za 700 tisíc, zvláště když má být až za dva roky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze