Víme, jak Volkswagen do roku 2026 přepracuje své elektromobily.

7
Víme, jak Volkswagen do roku 2026 přepracuje své elektromobily.
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen do roku 2026 přepracuje celou řadu svých elektromobilů
  • Zároveň chystá výrazné zeštíhlení nabídky spalovacích modelů
  • Přijdou i nové, sportovně laděné elektromobily, už se však nebudou jmenovat GTX

Autocar vyzpovídal šéfa vývoje a výzkumu Volkswagenu Kaie Grünitze, který prozradil, že Volkswagen chystá velké změny ve svých elektromobilech. Do roku 2026 je výrazně přepracuje, a to nejen designově, ale i technicky. Zřejmě půjde o dlouho anoncovanou, evoluční verzi současné platformy MEB pod názvem MEB Plus, avšak výslovně to zmíněno nebylo. Tak jako tak přijdou „obrovská vylepšení“, která zahrnou nový vzhled, jenž by měl automobilku „vrátit tam, odkud vzešla“. Technika pak přinese lepší a levnější baterie, vyšší výkony a nové funkce.

Design se prý inspiruje koncepčním vozem ID 2all, který by se měl od poněkud kontroverzního současného vzhledu nových Volkswagenů vrátit k tomu, nač jsou jejich fanoušci zvyklí; tedy ke generickému, nadčasovému vzhledu, přijatelnému napříč sociálními vrstvami. Nový šéfdesignér Andreas Mindt tak prý chce splnit přání šéfa automobilky Thomase Schäfera, aby se z Volkswagenů zase stala „milovaná auta“.

Vývoj sériové verze koncepčního vozu ID 2all údajně běží podle plánu a směřuje k tržnímu debutu na přelomu let 2025 a 2026. Na zářijovém mnichovském autosalonu se zároveň představí odvozená SUV varianta, jako druhý model na předokolové platformě MEB Entry, na níž se později představí i technicky příbuzná Škoda Epiq. To by zároveň měl být startovací bod velkých změn, které prý budou „mnohem větší, než se očekávalo“. Počítá se i se sportovním derivátem, který se ovšem vrátí k tradičnímu označení GTI místo dosavadního GTX, a tak tomu bude i u dalších nových sportovních verzí.

Pokračuje se i na vývoji zcela nové platformy SSP, k níž prý výrazně přispěla akvizice Rivianu, protože jeho software a především systém aktualizací OTA je prý „obzvlášť vyspělý“. V čerstvě založeném joint venture s Rivianem se také uplatní principy řízení firmy z Rivianu, které jsou oproti tradičním výrobcům mnohem pružnější a štíhlejší a blíží se prý čínským standardům. Spalovací platformu MQB zároveň zatím nečeká brzký konec, jak se donedávna předpokládalo, naopak je možné, že do ní Volkswagen naopak zainvestuje a integruje různé formy elektrifikovaných pohonů.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Evropa i VW nejsou na spicce pro nic za nic.
Martin Lacina
Martin Lacina
Moc jim to preju.
Zatim me koncernova bev stale nejak neoslovuji. Q6 od Audi uz snad by za to i stala, ale me tam chybi dve mista k sezeni.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze