Dva roky zpátky na autosalonu v Paříži poprvé Mercedes mluvil o své „divizi“ EQ, která se bude věnovat elektrifikovaným modelům. Dva roky uplynuly a máme tu nejenom první modely, ale také víme, jak přesně bude „divize“ EQ fungovat. Bude se dělit na tři skupiny:
- EQ Boost
- EQ Power
- EQ
EQ Boost se bude věnovat hybridním AMG. Ano, Mercedes bude své ostré modely elektrifikovat a prvním, který přišel na trh, je Mercedes E 53 AMG 4Matic. Jde o nástupce E 43 AMG, který jsme v redakci měli na test technologií. Neuteče vám však ani test prvního hybridního AMG. To má v útrobách 48V systém. Hybrid zde však není od toho, aby vám šetřil palivo či jste snad jezdili čistě na elektřinu, ale naopak využívá technologii, kterou mělo donedávna v repertoáru jenom Porsche 918 Spyder, případně McLaren P1 a LaFerrari. Jednoduše řečeno: elektrifikace v AMG bude od toho, aby auto mělo co nejvíce výkonu za všech okolností. Slovo „boost“ je přesné, protože díky mild-hybridní technologii zmíněné E 53 AMG chvilkově získá vyšší výkon.
EQ Power je konkurencí pro BMW iPerformance. Všechny elektrifikované modely, ať už jde o třídu C, E či S, mají v plug-in hybridních variantách štítky EQ Power a bude je ladit právě toto oddělení. Koneckonců nedávno jsme se na všechny novinky mohli podívat a třídou E – která je k dispozici nejenom s plug-in hybridním pohonem, který spolupracuje s benzinovým motorem, ale také tím naftovým – i svézt.
Všechny novinky mají elektromotor o výkonu 90 kW, na elektřinu dokážou cestovat až 130 km/h. Zatímco vrcholná modelová řada, tedy třída S, kombinuje elektromotor výhradně se šestiválcovým motorem, tak třída E i C se musí spokojit s o dva válce menším motorem.
A poslední divize se nebude věnovat ničemu jinému než čistě elektrickým modelům. Prvním je Mercedes EQC, který se představil ještě před autosalonem v Paříži. Nedávno jsme se na něj však mohli podívat i mimo brány autosalonu. Mercedes chce jít svým modelem po krku nejenom Jaguaru I-PACE, ale také Audi e-tron i Tesle Model X.