Hybridní modely divize AMG oficiálně. Vybrat si můžete jak CLS, tak i verze třídy E

Hybridní modely divize AMG oficiálně. Vybrat si můžete jak CLS, tak i verze třídy E
  • Pod kapotou bude vždy řadový třílitrový šestiválec s výkonem 435 koní
  • Systém EQ Boost pracuje s 48V palubním systémem a jeho výkon je 22 koní
  • Do interiéru můžete zvolit i systém ENERGIZING

Elektrifikace se pomalu už dotkla i sportovně založených modelů, a to nejen spekulačně, ale nyní už oficiálně. Mercedes světu představil svou modelovou řadu AMG 53. K dispozici budou i všechny varianty ze třídy E, tedy klasické „Éčko“, E kupé i E kabriolet.

Všechny modely, které s tímto označením budou nabízeny, mají pod kapotou benzinový řadový šestiválec s výkonem 435 koní. V útrobách však bude také elektromotor, konkrétně systém EQ Boost. Ten pracuje se 48V palubním systémem a krátkodobě dokáže zvýšit výkon pohonné jednotky. Sám disponuje výkonem 22 koní. V praxi by měl elektromotor tlačit spotřebu dolů a v případě potřeby výkon naopak nahoru. Papírově má CLS 53 4MATIC + zrychlit z klidu na sto za 4,5 sekundy. Spotřeba na papíře činí 8,4 litru na sto kilometrů.

Všechny modely budou vybaveny pěticí jízdních režimů, a to Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, který si můžete přizpůsobit obrazu svému. Námi testovaný Mercedes-AMG E43 nabízel výkon 407 koní a už tohle stádo umí s autem pěkně cvičit. Novinky mají ještě vyšší výkon a při akceleraci se jistě podepíše i kroutící moment elektromotoru.

Do interiéru si můžete dát i masážní funkci, kterou Mercedes nazývá ENERGIZING. Vyzkoušeli jsme si ji nejenom na veletrhu CES minulý rok, ale také v Mercedesu třídy S. Minimálně v modelu CLS 53 je stejný volant jako v „eSku“. Ovládat infotainment systémy tedy můžete pomocí dvou trackpadů, aniž byste museli sundávat ruce z volantu.

Velmi se těšíme, jak to celé bude fungovat v praxi. Mercedes je první automobilka, která představila početnější modelovou řadu od své sportovní divize AMG s hybridním pohonem. Víme že podobným krokem se vydá i BMW, takže se máme opravdu na co těšit.

Zdroj: media.daimler.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze