Mercedes oznámil, jak informuje insideevs.com, zdánlivě nedůležitou, ale ve skutečnosti významnou novinku ve výbavě svého prvního elektrického SUV – modelu EQC. Elektromobil startoval vloni s palubní nabíječkou pouze o výkonu 7,2 kW, což ho stavělo ve srovnání například s konkurenčním Audi e-tron nebo vozy Tesla do horšího postavení. Z pomalých nabíjecích stanic se střídavým proudem nebo například z klasických třífázových zásuvek se Mercedes tak nabíjel výrazně déle.
U nových vozů však s okamžitou účinností dochází ke změně ve výbavě a nově bude auto k dispozici s třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. Všechny nové vozy vyráběné právě teď tak už budou vybaveny rychlejší nabíječkou. To výrazně zrychlí nabíjení na AC stanicích. Nabíječkou se stejným výkonem nabízí například Audi e-tron nebo nový Jaguar I-PACE či Tesla Model 3 a Y. Stejnou palubní nabíječku montuje Mercedes i do svého druhého elektromobilu, EQV. Tesly Model X a S nicméně nabízí výkon až 16,5 kW a v případě Audi e-tron nebo Porsche Taycan si lze za příplatek pořídit dokonce nabíječku s dvojnásobným výkonem – tedy 22 kW.
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Rozměry | 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Výkon | 300 kW |
Baterie | 88 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 454 km (WLTP) |