V poslední době jsme se zde věnovali těm nejšpičkovějším elektrickým motorkám, ale šlo převážně o krosky a endura. Nyní tedy zaostříme na nejlepší a nejrychlejší silniční motorku, kterou je pekelně rychlá mašina Lightning LS-218, schopná konkurovat i těm nejlepším hráčům na poli silničních motorek.
Lightning Motorcycles se na trhu neobjevila jako blesk z čistého nebe, kořeny společnosti sahají do poloviny devadesátých let. I přes nepříliš dlouhou historii značky se k ní pojí řada zajímavých kapitol. Jednou z nich je jejich elektrický superbike vycházející z Yamahy R1 z roku 2006. Další zajímavostí je rychlostní rekord z roku 2009, kdy na solných pláních v Bonneville dosáhla motorka této firmy rychlosti 166,388 mil v hodině, tedy nějakých 267,776 km/h. Tento rekord vydržel ovšem jen do roku 2012, kdy ho stejná společnost s modelem Lightning LS-218 zvedla na úctyhodných 218 mil za hodinu, což je hranice 350 km/h.
Materiály a komponenty využité ke zkonstruování motorky patří k těm nejlepším dostupným vůbec. V konstrukci je hojně využitý titan a uhlíková vlákna, takže je kostra nejen velice pevná, ale také lehká – celá motorka váží pouhých 224,5 kilogramů. Brzdy od Bremba, tlumiče Öhlins, kola od Marchesini, programovatelný informační panel s Androidem a další špičkové technologie v jednom celku lze získat za velmi nízkou cenu oproti konkurenci z této kategorie silničních biků. Základní verze Lightning LS-218 začíná na 38 888 dolarech, tedy nějakých 780 tisících korunách.
„Základní verzí“ je myšlena ta s 12kWh baterií s dojezdem mezi 160 až 195 kilometry. Dále je k dostání 15kWh baterie s dojezdem 195 až 240 kilometrů a nejvyšší možná kapacita k dostání činí 20 kWh, kde se dojezd pohybuje mezi 255 a 290 kilometry, a to už je na dohled konvenčním supersportovním motorkám se spalovacími motory. To ovšem společnosti nestačí – chce vyčnívat nejen rychlostí, ale i dojezdem na jedno nabití. Ve spolupráci s Battery Innovation Center tak vyvíjí nový typ baterií, se kterým bude motorka schopna ujet 400 mil, tedy přes 640 kilometrů.
S nyní dostupnými bateriemi je nabíjení otázkou pouhé půl hodiny, a to díky rychlonabíjení přes DC konektor. Neznám žádného motorkáře, který by po 250 kilometrech neocenil půl hodinky odpočinku. A teď konečně k tomu asi nejdůležitějšímu. Motorka disponuje motorem o výkonu 147 kW, tedy 200 koní, s krouťákem 228 Nm (pro srovnání: Ducati 1199 Superleggera má krouťák „jen“ 134 Nm a Kawasaki Ninja H2 zase 156 Nm), a to je to, co z ní dělá jednu z nejrychlejších motorek a ve své době dokonce tu úplně nejrychlejší produkční motorku na světě.