KTM Freeride E-XC, nejlepší elektrické enduro na světě?

KTM Freeride E-XC, nejlepší elektrické enduro na světě?
  • V říjnu loňského roku přišlo KTM s nástupcem modelu Freeride E, který mělo v nabídce už od roku 2012
  • Nový model nabízí mnoho vylepšení
  • Rychlonabíječka umožní dobití na 100 % za 80 minut

Dnes bude předmětem našeho článku opět jedna z těch nejlepších enduro motorek na světě, kterou je KTM Freeride E-XC. O té někteří nadšenci tvrdí, že je na samotné špici všech elektrických enduro motorek a nic lepšího v současnosti není. V čem se ukrývá její tajemství?

KTM je firma, která má ve světě motokrosu a endura hluboko zapuštěné kořeny, a pokud jde o výrobu špičkových strojů, těžko hledají konkurenci. Proto pro KTM nebyl takový problém přenést tyto zkušenosti i do oblasti elektrických motocyklů. Firma přišla na trh s první elektrickou motorkou už v roce 2012, konkrétně s modelem Freeride E. V říjnu loňského roku dorazil její nástupce Freeride E-XC, který nabízí mnohá zlepšení.

V první řadě E-XC disponuje větším 260V Li-Ion akumulátorem, který umí pojmout 3,9 kWh energie. Předešlý model uměl jen 2,6 kWh, což ve výsledku znamená o 50 % vylepšený dojezd. Provozní doba nabízí až 1,5 hodiny zábavy, samozřejmě s ohledem na typ terénu, hmotnost jezdce a styl jízdy.

KTM Freeride E-XC

KTM dokonce vyvinulo pro své motocykly rychlonabíječku. Nabíjení do plna je tedy otázkou 80 minut a pouhých 50 minut do 80% kapacity . U nového modelu se de facto doba nabíjení zrychlila – i přes větší kapacitu baterie zůstala doba nabíjení stejná jako u modelu Freeride E. Baterie je snadno vyjímatelná a dá se tedy zaměnit za plně nabitou. Nový model nově nabízí i rekuperaci, což také přispěje k prodloužení dojezdu.

Motor má výkon 18 kW při 4 500 otáčkách a točivý moment je 42 Nm od nulových otáček, ovšem kvůli zařazení motorky do kategorie A1 je výkon stažen od výroby na polovinu, tedy na 9 kW při 5 500 otáčkách. Aby se zajistily konstantní teploty motoru a řídící jednotky, je nový model vybaven i chladícím systémem, pracujícím se dvěma chladiči, mezi kterými zajišťuje elektrické vodní čerpadlo cirkulaci chladící kapaliny.

Dalším vylepšením si prošlo odpružení. Nyní je na motorce implicitně vidlice WP Xplor a tím se přibližuje standardním endurům od KTM, která používají konvenční vidlice Xplor (E-XC má 43mm vidlici s 250mm zdvihem). K dispozici je displej s ukazatelem nabití, který začne blikat při 10 % kapacity baterie, kdy se motorka sama přepne do úsporného módu. Vpředu jsou 260mm 4pístové brzdy, vzadu pak 230mm a 2pístové. Váha je 111 kilogramů a cena začíná na 196 tisících.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze