Super SOCO TS 1200 R
test

Super SOCO TS 1200 R

  • Jestli hledáte snadné, elegantní a efektivní řešení pro cestování městem, TS 1200 R je jasná volba
  • Super Soco spadá do kategorie AM a dá se tedy řídit od patnácti
  • V Čechách je k dostání za necelých 80 tisíc
  • Na jednu baterii je možné ujet více než 60 kilometrů a když si zakoupíte druhou, tak klidně přes 120 kilometrů

Čínská společnost Super SOCO sídlící v Nanjingu má v nabídce 3 modely: TS, TC a nedávno představený CU. Svezli jsme se i na modelu TC a brzy se i o něm dozvíte více. Roční produkce je 300 tisíc motorek a prodávají se už všude ve světě. My se v tomto testu zaměříme na model TS 1200 R

Super Soco TS 1200 R (test)

Jízdní vlastnosti motorky, nebo jízdního kola?

Jízda byla oproti běžným motorkám o něčem úplně jiném.

Jízda byla oproti běžným motorkám o něčem úplně jiném. Díky hmotnosti pouhých 78 kilogramů a úzkým pneumatikám má motorka skvělou manévrovatelnost a je velmi hravá, navíc velké dvoupístové brzdy zajistí, že motorka zastaví na pár metrech. Nosnost je 170 kilogramů, což je opravdu slušné na motorku, co váží necelých 80 kilogramů, ale čím víc na motorce vezete, tím víc se snižuje rychlost a jízda do kopce je sama o sobě dost pomalá (max. 45 km/h), natož kdybyste jeli ve dvou. S tím souvisí i odpružení, které se může zdát tvrdší, protože motorka je nastavena na váhu dvou lidí. Sedlo je také docela tvrdé a než jsem si zvykl, tak první dva dny dlouhých jízd byly docela utrpení. Plyn je elektrický a jeho citlivost není ideální. Při slabším zabrání se nic neděje a když zabere víc, tak nejde o úplně plynulý rozjezd, ale malinko to s vámi škubne.

Motor a výkon

Motorka se řadí do kategorie městských skútrů a tomu odpovídá i výkon. Maximální rychlost je 75 kilometrů v hodině a elektrický motor Bosch produkuje výkon 2,4 kW a točivý moment 120 Nm. Výkon se dá snadno upravit, protože motorka nabízí 3 výkonnostní stupně, které se i třeba za jízdy přepínají na řídítkách. Na první stupeň se motorka nedostane přes 45 km/h, zato dojezd se zvýší na 90–100 kilometrů. Na druhý stupeň jede motorka necelých 60 km/h a dojezd je potom 70–80 kilometrů. A na třetí stupeň se rozjedete klidně až na 75 km/h a dojezd je mezi 50–60 kilometry. Z výroby je rychlost u všech stupňů nastavena na 45 km/h, ale díky snadnému postupu se dá motorka odblokovat na vyšší rychlosti. Společnost Eco Gear dokonce nabízí navýšení výkonu o dalších 200 W a rychlost se potom zvedne na 85 km/h.

Baterie

Vyměnitelná baterie má kapacitu 1,56 kWh (26 Ah), váží 11 kilogramů a doplna se nabije za 6 hodin. Ve vývoji je rychlonabíječka, která baterii nabije už za 2 hodiny 10 minut. Výrobce udává, že na 20–30 kilometrů dojezdu se baterie nabije už za půl hodiny. Já měl v baterii po 45 minutách pouze 10 procent, což nevystačí ani na 10 kilometrů. Baterie dodává Panasonic, Samsung a LG a jde o nejnovější generaci Li-Ion akumulátorů. Celá baterie je zapouzdřena do leteckého hliníku, který zaručuje odolnost. Když nabíjíte obě baterky a počítáte, že jedna má kapacitu 1,56 kWh a domácí tarif vás vyjde na 4,2 Kč za kWh, tak vás to vyjde pouze na nějakých 13 korun. Rekuperační mód se spíná nahodile a nikdy jsem nezjistil, kdy přesně to přijde. Když se vypíná, tak motorka – zřejmě v důsledku nějaké softwarové chyby – asi 3 vteřiny vůbec nereaguje na plyn, což bývá nepříjemné.

Displej

Na displeji se zobrazují informace o stavu baterie a dojezdu, počet ujetých kilometrů, rychlost, venkovní teplota a jaký máte zvolený výkonnostní stupeň. Také ukazuje stupnici výkonu. Displej je dobře čitelný i za slunečného počasí.

Výhody a nevýhody

Benefitem je, že motorka je z velké části bezúdržbová. Časem se člověk musí starat pouze o brzdy. Dalším plusem je, že TSko spadá do kategorie AM a můžete jí řídit už od patnácti. Asi největší výhodou jsou téměř nulové náklady na provoz. Když počítáte se stejnou sazbou jako v předešlém případě, tedy 4,2 Kč za kWh, tak vás kilometr přijde na nějakých 10 haléřů.

Za zmínku ale také stojí, že motorka nevyluzuje žádný zvuk, takže musíte být dvakrát tak opatrní a dobře sledovat chování nejen řidičů, ale i chodců.

Zhodnocení a možnosti koupě

První dojem nebyl nijak pozitivní, očekával jsem něco výkonnějšího i hbitějšího. Byl jsem trošku zklamaný, ale čím víc času jsem na motorce strávil, tím víc se její nedostatky staly přednostmi a velmi jsem se jízdou bavil. I přes veškeré výhody, neznám asi nikoho dospělého, kdo by řekl, že TSko je přesně to co hledal a že do něj na 100 % jde, ale koukat na něj očima 15letého teenagera, tak bych asi nechtěl nic jiného.

Super Soco 1200 R

Pokud budete mít o motorku zájem, společnost TrendPark nabízí možnost zapůjčení na 3 dny zdarma. Všichni zákazníci TrendParku mají možnost si jí kdykoli v pracovním týdnu zapůjčit na 24 hodin zdarma. Při zakoupení dostanete automaticky roční povinné ručení a v případě 50% akontace ji splácíte 10 měsíců bez navýšení. Jako bonus TrendPark nabízí po zakoupení možnost zapůjčení Tesly Modelu S nebo Modelu X na 24 hodin zdarma. Cena činí 79 990,-, nebo si ji můžete zakoupit ve speciálním setu s náhradní baterií za 104 990,-. Za stejnou cenu jí nabízí i konkurenční prodejci a je k dostání v pěti různých barvách.

Za zapůjčení děkujeme společnosti TrendPark, kde si můžete Super Soco TS 1200 R zakoupit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze