V Rakousku otevírají první solární vodíkovou čerpací stanici

2
V Rakousku otevírají první solární vodíkovou čerpací stanici
  • Čistý vodík pro pohon vozidel s palivovým článkem se zde vyrábí pomocí solární energie
  • Tento projekt je dalším krokem směrem k vizi „24 hodin slunce“

Fronius Solar Energy v Thalheim bei Wels chystá otevření první zelené vnitropodnikové vodíkové čerpací stanice v Rakousku. Vodík je důležitým prvkem při propojování sektorů a efektivním využívání obnovitelných energií pro výrobu proudu, tepla a zajištění mobility. Společnost Fronius proto pracuje také na řešeních pro výrobu zeleného vodíku, vyráběného pomocí přebytečné sluneční energie z fotovoltaických systémů. Čerpací stanice SOLH2UB ve městě Thalheim bei Wels nyní dokazuje, že tato koncepce bezvadně funguje.

Vodíková čerpací stanice SOLH2UB

Pomocí elektrolýzy vyrábí především z přebytečného solárního proudu vodík, který je k dispozici pro vnitropodniková vozidla na palivové články, nebo se skladuje pro zpětnou přeměnu na elektrický proud a teplo. Potřebné komponenty, jako jsou elektrolytické systémy a stacionární palivové články, vyvíjí společnost Fronius sama. Obchodní jednotka Fronius Solar Energy vyvíjí od roku 1992 energetická řešení týkající se fotovoltaiky a své produkty prodává prostřednictvím globální kompetenční sítě instalačních, servisních a prodejních partnerů.

Vodíková čerpací stanice SOLH2UB

Po oficiálním otevření v polovině října se zařízení uvede do běžného provozu. „SOLH2UB slouží jako centrální uzel pro sluneční energii a umožňuje inovativní propojování sektorů proudu, mobility a tepla,“ vysvětluje Martin Hackl, ředitel obchodní jednotky Solar Energy společnosti Fronius International GmbH. „Jsme přesvědčeni, že vodík má potenciál stát se jedním ze zdrojů energie budoucnosti a významně urychlit propojování sektorů a následně i energetickou transformaci.“

Související články
Diskuze ke článku
Jiří Švarc
Jiří Švarc
Dle velikosti plochy solárních panelů (21 panelů po 300 kWp?) bych to tipoval 6kWp, denně tedy v průměru tak 20 kWh, což stačí na 0,3 kg vodíku (energetická náročnost elektrolýzy je 65 kWh/kg) pro zhruba 30 km dojezdu Toyoty Mirai. Ve slunném letním dni to možná dá ten 1 kg denně, takže nás tu prosím netahejte za nos a napište správně, že FVE pomáhá k výrobě vodíku a podílí se na ni asi jedním procentem, zbytek se tahá ze sítě a titulek solární vodíkovou čerpací stanici změňte na vodíková čerpací stanice s několika solárními panely na stříšce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze