Že manuál v Tesle nepotkáte, to asi překvapí málokoho, volič převodovky však nenajdete ani ve středové konzoli (protože zde středová konzole téměř není). Tesla situaci řeší páčkou pod volantem stejně jako Mercedes-Benz, od kterého má v interiéru mnoho nakoupených dílů. Stejný volič jako má Tesla Model S a X tak najdete třeba v Mercedesu třídy C nebo v čistě elektrickém B250e. Nejnovější Tesla Model 3 však doznala, že je čas na změnu, a disponuje zcela novým voličem, kterým lze ovládat i funkci autopilota.






Funkce autopilota u voliče převodovky evokuje dobu, kdy se před jízdou rozhodneme, jestli budeme řídit sami nebo necháme vládnout automobil. Vše bude záležet pouze na poloze jediného voliče. Kdy se automobilka rozhoupe k updatu přes internet a následnému spuštění autonomních služeb nevíme, doufáme však v brzké datum a Tesla slibuje již příští rok. Víc než design jedné pěkné páčky by nás však potěšila změna volantu, který vypadá jako ovladač k PlayStationu na přelomu tisíciletí.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikace| Konstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
| Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
| Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
| Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroj: electrek.co
