Podle CDV bylo k 30. 9. 2021 v České republice evidováno 799 veřejných dobíjecích stanic. A na nich celkem 1 525 dobíjecích bodů, z toho 510 DC a 1 015 AC. Celkový nominální výkon dobíjecích stanic činil 51 MW, na jednu stanici tak průměrně připadá teoretických 64 kW. V Centrálním registru vozidel bylo evidováno 13 691 elektrických vozidel kategorie M1, z toho 9 129 bateriových elektromobilů (BEV) a 4 562 plug-in hybridů (PHEV), na jeden dobíjecí bod tak připadalo 9 osobních dobíjecích vozidel (elektromobily mohou být registrovány i v kategorii N1 či vyšší). Tato hodnota byla vyčtena podle registrační značky „ELxxxx“, dobíjecích automobilů je tedy u nás pravděpodobně registrováno o něco více. Ne každý z nich vozí EL značku, některá PHEV na ni ani nemají nárok, protože neplní limit 49 g CO2 na 100 km. Rozdíl ovšem bude marginální.
Přibližně dvě třetiny veřejných dobíjecích stanic (68 %) provozují tři dominantní energetické skupiny. Celých 39 % stanic z toho připadá na ČEZ, 18 % na PRE a 10 % na E.ON. Aktuálně celkem 69 subjektů provozuje v České republice veřejné dobíjecí stanice, z toho 9 z nich 19 a více stanic. Ankety ohledně zvyklostí při dobíjení se zúčastnilo přes 230 respondentů, z nichž 84 % tvořili řidiči BEV a 16 % PHEV. Téměř 6 10 bylo zároveň majiteli, ostatní využívali vozidlo jako služební. Celých 76 % respondentů řídí elektrické vozidlo téměř denně, přibližně 20 % pak 3–5× týdně. Zhruba 30 % respondentů nabíjí BEV (téměř) denně doma, necelá desetina (9,4 %) pak doma nenabíjí vůbec, 55 % nabíjí na pracovišti. Na první pohled odlišná, nikterak však neočekávaná, je situace v případě PHEV, kdy více než 70 % respondentů dobíjí (téměř) denně doma. Už 37 % provozovatelů využívá k dobíjení elektřinu vyrobenou z fotovoltaické elektrárny.