Útěk do lepších podmínek? Výroba Škody Enyaq se možná přesune do Německa

4
Útěk do lepších podmínek? Výroba Škody Enyaq se možná přesune do Německa
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Finální rozhodnutí padne letos v listopadu
  • Enyaq patří k nejprodávanějším vozům Škoda Auto současnosti
  • Výroba se možná přesune do Cvikova

Již tři roky vyrábí Škoda Auto elektrické SUV s označením Enyaq. O jeho úspěchu nemůže být debat a všímají si toho i Němci, kde sídlí mateřský koncern Volkswagen. Možná i proto se podle E15.cz má výroba elektrického SUV přesunout právě do Německa, což potvrdil odborový předák značky, Jaroslav Povšík. Konkrétně by se měl Enyaq vyrábět v německém Cvikově. Aktuálně se tak jedná o konečné podobě 72. plánovacího kola, kdy přichází na řadu umisťování jednotlivých produktů s ohledem na místo výroby a počet vyrobených kusů.

V rozhovoru pro E15 Povšík doslova řekl: „Musíme se podívat na Cvikov. To je taková naše bolest, rád by spolkl výrobu modelu Enyaq. Ten je velmi profitabilní, takže bychom si rádi ponechali výrobu obou variant včetně Coupé v Česku. Rozhodnuto ale není. Velmi se snažíme, abychom o něj nepřišli.“ Plánovací kolo se každopádně bude uzavírat letos v listopadu, kdy se finálně rozhodne, zda Enyaq v blízké době zůstane vyráběn doma. Stále větší zájem o vůz již několikrát donutil vedení značky navýšit výrobní kvóty a ničím výjimečným nejsou ani delší čekací lhůty.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Samozřejmě je potřeba mít výrobu pod kontrolou, aby se preferoval ID.4......
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Tak hlavně výroba dvou velmi podobných modelů ukazuje naplno profitabilitu výroby v Česku oproti Německu a to se Němcům nemůže líbit. Z byznysoveho hlediska tak pronkoncern dává smysl v Česku vyrábět modely, ktere mají nižší prodejní marži, aby jejich výroba byla vůbec zisková.
VW už deklarovalo, že do budoucna se budou v továrnách shlukvat příbuzné modely koncernu a ne značky.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
To se šuškalo už dávno!!! Nám tady budou slovenští a ukrajinsti a rumunšti a makedonšti a bulharšti kolegové 😎 vyrábět diesely až do 2030 hurá.... a pak bude hotovo alles gute ende schluss

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze