Unipetrol chce postavit vodíkové čerpací stanice v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Litvínově. Celkově jich bude šest, z toho dvě (Praha a Litvínov) se otevřou ještě letos. Všechny vodíkové stanice budou schopné doplnit nádrž vozu za čtyři až pět minut. V Litvínově navíc probíhá produkce 80 tisíc tun tzv. šedého vodíku ročně. Od roku 2030 bude Unipetrol nabízet zelený vodík, jehož výroba bude klíčová. K jeho vyšší produkci je ale potřeba velký zájem měst a obcí, které by ho začaly v hojné míře využívat. Zatímco méně ekologický šedý vodík vzniká štěpením zemního plynu za vzniku CO2, zelený vodík se vyrábí elektrolýzou z vody. Výrobní cena zeleného vodíku přitom není hlavním parametrem, tou bude přepravní náklad.
Podle generálního ředitele značek Toyota a Lexus, Martina Pelešky, je vodík u osobních aut vedle elektřiny palivem budoucnosti. Vodík jako alternativu k elektromobilitě podporuje ministerstvo průmyslu a obchodu výstavbou veřejných dobíjecích stanic, nulovým mýtným nebo bezplatným parkováním. S využíváním vodíku pak počítá například logistická firma Zásilkovna nebo město Ústí nad Labem.
A az tu bude za tech osm let jiz dostatecna nabijeci infrastruktura tak misto aby jsme tu zelenou ekektrinu nabili rovnou do elektromobilu, kterych budou tou dobou plne silnice (a navic v te dobe budou patrne jiz nabijet kilometry za stejny cas jako pri tankovani vodikove nadrze) tak z ni elektrolizou s brutalnimi ztratami vyrobime vodik, ten pak odvezeme naftovou cisternou na cerpaci stanici kde ho precerpame do nadrze auta a to z nej s dalsimi brutalnimi ztratami vyrobi v palivovem clanku zase elektrinu, ze ktere bude minimalne nejakou cast skladovat ve vyrovnavaci baterce, kterou musi take mit.
To fakt dava velkej smysl…