Škoda Auto a ORLEN Unipetrol společně rozšíří síť rychlonabíjecích stanic

8
Škoda Auto a ORLEN Unipetrol společně rozšíří síť rychlonabíjecích stanic
Fotografie: Škoda Auto
  • Firmy Škoda Auto a ORLEN Unipetrol uzavřely Memorandum o vzájemné spolupráci
  • Cílem spolupráce je vybudovat rychlonabíjecí stanice s výkonem 150 kW a vyšším

Společnosti Škoda Auto a ORLEN Unipetrol uzavřely Memorandum o vzájemné spolupráci s cílem podpořit rozvoj elektromobility v České republice. Spolupráce povede k rozšíření nabíjecí infrastruktury a společnému úsilí o naplnění cílů z Národního akčního plánu čisté mobility. V současné době probíhá mapování významných lokalit napříč sítí čerpacích stanic ORLEN Benzina, která je stěžejní součástí této iniciativy. „Pokračujeme v systematické podpoře výstavby infrastruktury v České republice. Díky podpisu memoranda počítáme s dalším nárůstem počtu strategicky umístěných dobíjecích hubů tak, aby se delší cesty s elektromobilem po celém území naší země staly ještě komfortnější,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Tomasz Wiatrak, generální ředitel skupiny ORLEN Unipetrol, jej doplňuje: „Již nyní máme na našich 55 čerpacích stanicích ORLEN Benzina v provozu bezkonkurenčních 225 dobíjecích bodů, což z nás dělá lídra mezi čerpacími stanicemi. V rozvoji této infrastruktury budeme i nadále pokračovat a v blízké budoucnosti osadíme vybrané lokality i vysoce výkonnými vysokorychlostními dobíjecími stojany. Počítáme s tím, že do konce roku započne projektování a v některých případech i výstavba na minimálně osmi lokalitách, které se nachází v koridorech tzv. transevropské dopravní sítě, tedy u těch nejdůležitějších tahů.“ Cílem spolupráce Škoda Auto a ORLEN Unipetrol je vybudovat rychlonabíjecí stanice s výkonem 150 kW a vyšším na klíčových místech s největším potenciálem pro tranzit elektromobilů.

Nové nabíjecí huby budou umístěny v lokalitách, které vzejdou ze studie proveditelnosti, jež identifikuje ideální místa pro výstavbu stanic. V rámci spolupráce obě společnosti plánují také propojení veřejných nabíjecích stanic do jednotného systému tak, aby byly přístupné v sítích poskytovatelů dobíjecích řešení. Projekt bude realizován ve dvou etapách. První etapa identifikuje tzv. bílá místa na základě mapy stávajících nabíjecích stanic za účelem výstavby nových hubů s vysokorychlostními nabíječkami. Ve druhé integrační etapě bude Škoda Auto poskytovat poradenství při propojování nabíjecích stanic, aby byly zpřístupněny v dobíjecích platformách. Naplňování cílů bude řídit pracovní tým složený z představitelů obou společností a vybraných dodavatelů.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Bílých míst je v ČR pořád dost tak aby to byly hlavně 150kW stojany a ideálně se 4mi konektory na stanici. To se však hůř staví než řekne.
Josef L
Josef L
Já si pamatuju jedno manažerské heslo. Když chci o něčem jen kecat, podepíšu memorandum :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze