Ochrana životního prostředí a snižování ekologických dopadů činnosti firmy Škoda Auto je dlouhodobě nedílnou součástí její firemní strategie. Od 17. ledna do 16. června proto probíhá ve Škoda Muzeu rozsáhlá výstava, která návštěvníkům představuje závazky společnosti v oblasti udržitelnosti. Výstava je také příležitostí k veřejné premiéře zcela nového modelu Kodiaq, který je nyní poprvé nabízen rovněž s plug-in hybridním pohonem. Nová výstava ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi vyzdvihuje závazky společnosti v oblasti elektrifikace a udržitelnosti. K vidění bude až do 16. června a návštěvníkům umožní podrobně se seznámit s iniciativami společnosti Škoda Auto, jejichž cílem je neustálé snižování dopadu na životní prostředí. Expozice detailně popisuje konkrétní kroky, které automobilka činí pro snižování emisí v celém hodnotovém řetězci. Kromě toho představuje řadu historických i současných ekologických projektů a aktivit a nastiňuje budoucí plány v oblasti udržitelnosti.
Dlouhá tradice ekologických inovací
Výstava ve Škoda Muzeu přibližuje nejen historii společnosti, ale také její dlouhodobý zájem o ochranu životního prostředí, na který poukazují vozidla jako Škoda Eltra. Tento plně elektrický model, odvozený od vozu Škoda Favorit, vznikl na počátku devadesátých let a představuje počátek novodobých snah o elektrifikaci u značky Škoda. Návštěvníci se dále mohou dozvědět o používání udržitelných materiálů v současných modelech Škoda. Například v novém modelu Škoda Kodiaq jsou textilie použité na čalounění sedadel a obložení stropu či koberce v kabině i zavazadlovém prostoru vyrobeny z větší části z recyklovaného polyesteru nebo v případě výbavového stupně Design Selection Lounge jsou potahy sedadel vyrobené z kombinace recyklovaných přízí se 40 % přírodní vlny.
Dokonce i kožené potahy sedadel jsou vyráběny ekologickými postupy a ikonický deštník Škoda je nyní zhotoven z recyklovaných materiálů. Společnost Škoda Auto ve spolupráci se svými dodavateli intenzivně pracuje na vývoji nových, trvale udržitelných materiálů pro budoucí výrobu, včetně snadno recyklovatelných jednosložkových materiálů a recyklovaných plastů pro sedadla a výplně dveří. Vystavená studie interiéru vozu Škoda Octavia nabízí pohled na udržitelné materiály, které se uplatní v interiérech vozů v budoucnosti. Od roku 2013 zastřešuje Škoda Auto své environmentální projekty pod strategii GreenFuture, kterou tvoří tři základní pilíře GreenFactory, GreenProduct a GreenRetail. Ekologický přístup podtrhuje začlenění udržitelnosti také jako zásadní součásti firemní strategie Next Level – Škoda Strategy 2030.
Podpora udržitelnosti v mezinárodní síti prodejců
Od roku 2020 automobilka neukládá žádný výrobní odpad na skládky. To znamená, že veškerý odpad z výrobních procesů je materiálově nebo energeticky využit. Do roku 2030 se Škoda Auto zavázala dosáhnout ve svých třech českých výrobních závodech stejně jako ve dvou závodech v Indii neutrálního provozu z hlediska emisí CO2 a zároveň snížit emise nově prodaných vozů v Evropě o 50 % ve srovnání s rokem 2020. Společnost Škoda Auto rozšiřuje své úsilí o udržitelný rozvoj i na celosvětovou síť prodejců. Zavádí ekologické postupy v logistice, včetně používání recyklovatelných obalů, elektrických nákladních vozidel a optimalizace tras s cílem minimalizovat emise. Ve svých autorizovaných prodejnách a servisech podporuje udržitelný provoz instalací fotovoltaických panelů, bateriových úložišť a tepelných čerpadel pro snížení spotřeby energie. Vedle toho společnost Škoda Auto zajišťuje odpovědné nakládání s chemickými látkami, odpady, energiemi a vodou.