Zimní semestr se již pomalu přehoupl do druhé poloviny, což znamená, že se členové týmu CULS Prague Formula Racing z České zemědělské univerzity sídlící v Praze na Suchdole již plně soustředí na vývoj nového monopostu. Mají napilno, jelikož je před nimi velká výzva v podobě zdokonalení jejich hybridní formule. S konceptem hybridního pohonu se jejich formule sžívá. Studenti s touto radikální změnou pohonu přišli už loni, kdy se poprvé jejich formule rozjela za pomoci předních elektromotorů doplňujících hlavní pohon tvořený spalovacím motorem. Přední kola jsou poháněna elektromotory o výkonu 15 kW. Zadní hnaná náprava je tlačena kupředu spalovacím motorem Triumph Street triple 675 s výkonem 78,1 kW a obsahem 675 ccm.
Členové týmu CULS Prague Formula Racing nejsou v mezinárodní soutěži Formula student nováčky. Mají za sebou již několik sezón s čistě spalovací formulí. V letošní sezóně 2022/2023 se jim podařilo získat ocenění za 2. místo ve statické disciplíně Cost & Manufacturing a 3. místo za Engineering Design Report. Obě ocenění jsou ze závodu v Itálii na okruhu Aurodomo Riccardo Paletti. Výsledky týmu komentuje s radostí kapitán Luboš Typl slovy:„Díky detailní práci na zdokonalení a ladění technologie se nám podařilo posunout na přední příčky ve statických disciplínách, čehož si nesmírně vážíme. Je to pro nás i motivace k tomu, abychom stále intenzivně pracovali na inovacích a posouvali se dále.“ Ostatní členové týmu souhlasně přikyvují a je vidět, že to doopravdy myslí s rozvojem svých dovedností, které pak promítnou do nového monopostu, vážně.
V týmu můžete najít nejenom čistokrevné techniky z Technické fakulty ČZU, ale i například studentky či studenty z jiných fakult. Příkladem může být Edita Žáková z Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity zajišťující vše kolem marketingu a propagace.
V následující sezóně 2023/2024 bychom se podle kapitána týmu Luboše Typla měli těšit na novinky, které nám však z důvodu konkurenčního boje nemůže přímo specifikovat, avšak naznačil, že se bude jednat o přelomové změny. Hlavní bude zapracovat na úplně novém stylu závodění, který doposud nebyl pro tým CULS Prague Formula Racing běžný. Dále se budou věnovat vývoji nového konceptu hybridního pohonu. Zatím mají k dispozici druhou generaci, jež mají v plánu zakomponovat do nového monopostu, avšak nechtějí nic podcenit, a tak se ve vývoji zaměřují už i na třetí generaci. Ta se však dostane na světlo světa až v další sezóně. Zatím tedy necháme studenty opět v klidu pracovat a budeme jejich práci pozorovat na jejich Instagramu a Facebooku.