Tři vozy Hyundai prošly nárazovými testy. Jen jeden nedosáhl na pět hvězd

Tři vozy Hyundai prošly nárazovými testy. Jen jeden nedosáhl na pět hvězd
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Modely Tucson a Ioniq 5 obdržely v testech bezpečnosti pět hvězd
  • Bayon naopak dostal jen čtyři hvězdy
  • Velkou zásluhu na získaném hodnocení má systém Smart Sense

Všechna vozidla byla v testech bezpečnosti Euro NCAP posuzována v následujících čtyřech kategoriích: dospělí cestující, dětští cestující, zranitelní účastníci silničního provozu a bezpečnostní asistenční systémy. Hyundai Tucson si se získanými pěti hvězdičkami vedl mimořádně dobře hlavně v kategoriích ochrany dospělých a dětí. Právě zde exceloval rovněž i Ioniq 5, který se blýskl rovněž v hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů. Naopak Bayon si nejlépe vedl v oblasti ochrany dětí.

Hyundai zaručuje svým zákazníkům i ostatním účastníkům silničního provozu vysokou úroveň bezpečnosti a řešení pro mobilitu na základě vyspělých technologií. Ty lze najít pod zkratkou Smart Sense a jedná se o soubor bezpečnostních funkcí. U aktuální nové generace Tucsonu proto najdeme například Asistent pro jízdu po dálnici HDA (Highway Driving Assist), kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA (Blind- Spot Collision-Avoidance Assist) a Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist). Systém HDA na dálnici reguluje rychlost jízdy, udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zasahuje do řízení, aby vůz zůstal ve svém jízdním pruhu. BVM ukazuje na panelu sdružených přístrojů situaci za vozem při zapnutí ukazatelů směru.

Systém BCA monitoruje situaci po stranách a vzadu a jakmile detekuje v příslušném prostoru další vozidlo, upozorní na to řidiče a v případě potřeby aktivuje brzdy na jedné straně vozu. Funkce FCA autonomně brzdí, aby zabránila kolizím s vozidly, chodci a cyklisty. FCA nyní zahrnuje také funkci pro odbočování na křižovatce. Rozšířená ochrana zahrnuje prevenci kolizí při odbočování vlevo na křižovatce. Ioniq 5 je prvním vozem Hyundai vybaveným Asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2). Kombinuje totiž funkce chytrého tempomatu NSSC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojeného s navigačním systémem a Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) a využívá funkce autonomní jízdy úrovně 2. Systém používá přední kameru, radarové senzory a navigační data pro regulaci rychlosti a směru jízdy i pro udržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Navíc pomáhá řidiči při změně jízdního pruhu.

Standardní výbava Bayonu zahrnuje velký počet funkcí Smart Sense. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) zvyšuje bezpečnost jízdy na dálnici a upozorňuje řidiče, jakmile u něj detekuje únavu nebo rozptýlení pozornosti. Vhod přijde taktéž upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), které přichází ke slovu vždy, pokud řidič nereaguje dostatečně rychle na rozjezd vozidla vpředu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze