Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV
test

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV

Korejcům se vážně povedl
2

Nedávno uvedená plug-in hybridní varianta nové generace Tucsonu přináší velkou porci výkonu, pohon všech kol a také slibuje nízkou spotřebu. Je tomu ale skutečně tak, nebo nás Korejci pouze tahají za nos? Odpovědí bude následující test, ve kterém jsem se zaměřil na spotřebu při běžných každodenních jízdách. Co myslíte? Má Tucson do zásuvky smysl, nebo je lepší jeho klasická hybridní varianta?

Začátkem letoška se k nám do redakce podíval nový Tucson ve verzi Hybrid a nevedl si vůbec špatně. Jeho kvality prověřila tuhá zima, zatímco plug-in hybridní Tucson se k nám dostal uprostřed žhavého léta. Jednalo se o sportovní verzi N-Line, což znamená nápaditě červený lak, jiný design kol a barevně lakované ochranné plasty karoserie. Nevím jak vám, ale mně se tato kombinace velmi zamlouvala. Sportovní šmrnc podtrhuje taktéž dvojitá leštěná koncovka výfuku na pravé straně.

Technické parametry Hyundai Tucson (2020) Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon195 (132 + 67) kW, 265 (180 + 91) koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie13,8 kWh
Nabíjenípalubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od

Sportovním duchem to hýří samozřejmě i v interiéru. Polokožené sportovní sedačky nabízely výhřev, odvětrávání a bohaté nastavení do všech směrů. Hodně se povedl i futuristicky vypadající kožený volant s logem N na spodním rameni. Naopak lesklý střed palubní desky s plno dotykovými ploškami je tak trošku za trest. Náchylnost na otisky prstů a odlesky slunce je u něj opravdu vysoká a alespoň v rámci sportovní edice N-Line bych čekal matný černý plast kolem obrazovky infotainmentu. V rámci verze plug-in hybrid naopak potěší základní objem kufru o hodnotě 558 litrů. Po sklopení zadních opěradel se zvýší na 1 721 litrů, kdy vznikne takřka rovná ložná plocha.

S vlastnictvím nové generace Tucsonu jsou spojeny i některé neduhy, na které je potřeba si zvyknout. Chcete například za jízdy propojit váš mobilní telefon s palubním systémem? Máte smůlu. Vůz vám to z bezpečnostních důvodů nepovolí, leda že byste někde zastavili a zařadili parkovací režim P. Problém jsem měl také s tlačítky, která ovládají režimy automatické převodovky. Stačí na ní být trošku rychlejší a najednou vůz neví, co po něm vlastně chcete. Typickou situací je parkování ve stísněných prostorech, kde je potřeba často i několikrát po sobě rychle změnit směr jízdy. Tohle vše jsou ale na jednu stranu nepříliš velké chyby.

To pohonná soustava pracuje na jedničku. Skládá se z benzinového čtyřválce, který poskytuje maximální výkon 132 kW a nejvyšší točivý moment 265 Nm, a elektromotoru se 67 kW a 304 Nm. Celkový výkon soustavy tak dosahuje hodně slušných 195 kW a 350 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximální nejvyšší rychlosti 191 km/h. V útrobách vozu se pak nachází taktéž lithium-iontový polymerový trakční akumulátor s kapacitou 13,8 kWh. Ten v běžném provozu dokáže nabídnout dojezd okolo 52 km na plné nabití. Venkovní teplota se v době testu pohybovala vždy mezi 20 až 24 °C a s vozem jsem jezdil středním tempem. Stranou pak nezůstaly ani dálnice.

I tento vůz pak patří mezi ty, které podporují maximální nabíjecí výkon jen 7,2 kW. Prázdnou baterii proto dobijete za necelé 2 hodiny, přičemž po celou dobu nabíjení (pokud zůstanete ve voze) lze mít aktivovanou klimatizaci a rádio. Hlavně o tom prvním si třeba nedávno testovaný plug-in hybridní Peugeot 508 může nechat zdát. Zajímavostí je také to, že Tucson PHEV nikdy nevyčerpá baterii na nulu. Už u hranice 15 % kapacity akumulátoru přepíná na spalovací motor a zbytek energie nechává jen pro nejnutnější chvíle (rozjezd ze semaforů, velmi opatrná plavná jízda po rovině atd.).

A jak je to se spotřebou? Pokud budete pravidelně dobíjet, dostanete se stejně jako já na průměrnou spotřebu 2,4 litru na 100 km. Kdo na to bude hledět méně a využívat z větší části spalovací motor, toho by neměla překvapit hodnota kolem 7 litrů na 100 km. Naprostým extrémem je pak sportovní jízda bez nabitých baterií, kdy si plug-in hybridní Tucson řekl o 12 litrů na 100 km. S tímto vozem ale bude jezdit na maximum asi jen málokdo. Ostatně, na rychlé dálniční přesuny má Hyundai v nabídce jiné modely. Navíc se hmotnost testovaného auta nebezpečně blíží hranici dvou tun a velmi měkké odpružení také příliš nepřidá na jistotě v ostřejších zatáčkách.

Celý test lze zakončit tak, že testovaný Hyundai nabídne nesporné kvality. Jen je potřeba si zvyknout na pár neobvyklých řešení, se kterými výrobce přišel. Komu ale nebude vadit například palubní deska připomínající zrcadlo, s volbou plug-in hybridní verze neudělá chybu. Nabízí totiž slušný dojezd na jedno nabití, uvnitř je dostatek místa pro čtveřici cestujících a také kufr není příliš „postižen“ bateriovou vestavbou. Ve spojení s komfortně naladěným podvozkem a intuitivním ovládáním hlavních palubních funkcí se jedná o ideální rodinné auto, které ale bude rozhodně vyčnívat z davu.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

hyundai-tucson-2020
Klady
  • dostačující objem kufru
  • úsporná a dynamická pohonná soustava
  • vnitřní prostor a variabilita
  • sportovní design ve variantě N-Line
Zápory
  • nemožnost propojit mobilní telefon s vozem za jízdy
  • lesklá palubní deska
Diskuze ke článku
Ondřej Kusý
Ondřej Kusý
Uctivost, je to nápadně rudá barva, kdyby byla nápaditá, asi by nebyla barvou, ale osobou. Není zač.
Jinak děkujeme za článek 😀
Radek Polák
Radek Polák
Se s té elektroniky po,!😄

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze