Volba padla na závod v turecké Sakarii, kde se již vyrábí Toyota Corolla sedan. Za tím účelem tam doplulo 308 milionů eur (7,5 miliard korun) na modernizaci výrobních linek, čímž celková výše investic dosáhla 2,5 miliard eur (62 miliard korun). Za tento obnos vznikla nejen nová linka na výrobu Toyoty C-HR PHEV, ale zároveň také další na montáž trakčních baterií pro tento model. Znamená to nejen vůbec první výrobu plug-in hybridních Toyot na starém kontinentu, ale také zahájení výroby vlastních baterií tamtéž. Jde pouze o finální montáž z článků vyrobených jinde i tak jde ale o významný mezník v diverzifikaci největší světové automobilky, jak se uvádí v tiskové zprávě.
Druhá generace crossoveru Toyota C-HR má nesnadný úkol navázat na hvězdné úspěchy předchůdce, který výrazně pomohl Toyotě navýšil evropský tržní podíl ze čtyř na sedm procent. Nenechává proto nic náhodě a kromě výrazného stylingu premiérově nabízí nejen volbu ze dvou spalovacích motorů, ale nově také verzi 4×4 a plug-in hybridní variantu, která zároveň tvoří vrchol nabídky.
Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 360 × 1 830 × 1 570 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 164 (112 + 120) kW, 223 (152 + 163) koní |
Baterie | 13,6 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 66 |
Cena od | 1 199 900 Kč |