Do redakce se nám na test dostala Toyota C‑HR v plug-in hybridní motorizaci. Nejde jen o stylový crossover, ale o auto, které cílí především na efektivitu a nízkou spotřebu. Moderní plug-in hybridní pohon slibuje výraznou část jízd zvládnout čistě na elektřinu, a právě na spotřebu jsme se v tomto testu zaměřili nejvíce.
















Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 PHEV
Kompletní specifikace| Konstrukce | crossover, 4 360 × 1 830 × 1 558 mm, 1 645 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 164 (112 + 120) kW, 223 (152 + 163) koní, točivý moment: 190 Nm |
| Baterie | 13,6 kWh |
| Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 0,8 l / 100 km |
| Cena od | 979 900 Kč |
Toyota C‑HR absolvovala náš standardní kombinovaný okruh pro měření spotřeby, který má přibližně 60 kilometrů. Trasa je složena z městského provozu, dálniční části i okresek, přičemž každá z těchto částí tvoří zhruba třetinu celkové délky. Jízdu absolvujeme tradičně na horní hranici povolených rychlostních limitů, aby výsledky odpovídaly reálnému provozu.
| Máte plug-in hybrid a trápí vás jeho vysoká spotřeba i kratší dojezd na dlouhých trasách? Autor článku a zároveň český rekordman v dojezdu s plug-in hybridem vytvořil videokurz Tajemství dlouhého dojezdu s PHEV, který je pro prvních 100 z vás za symbolickou cenu 57 Kč. |
První jízda s nabitou baterií
První kolo testu jsme absolvovali s plně nabitou baterií. Po dokončení celého okruhu palubní počítač ukázal spotřebu 21,6 kWh na 100 kilometrů. Po přepnutí do hybridního režimu, kde se započítává i spalovací motor, se ukázala spotřeba benzínu 1,5 litru na 100 kilometrů, která je navíc ke spotřebě elektřiny. Jde tedy o kombinaci elektrické a hybridní jízdy, protože v čistě elektrickém režimu Toyota C-HR PHEV tento okruh nezvládla. Velmi dobře ukazuje potenciál tohoto plug-in hybridního pohonu při pravidelném nabíjení.
Druhá jízda s vybitou baterií
Abychom měli kompletní obrázek, vydáváme se na stejný okruh ještě jednou, tentokrát s vybitou baterií. Toyota C‑HR tak musí spoléhat především na spalovací motor a klasický hybridní režim. Právě tento test ukáže, jak se vůz chová v situaci, kdy není možné využívat elektřinu ze zásuvky.
Náš závěr
Výsledky první jízdy potvrzují, že Toyota C‑HR plug-in hybrid dokáže při správném používání nabídnout velmi nízkou spotřebu. Kombinace 21,6 kWh na 100 kilometrů a 1,6 litru benzínu je v rámci segmentu velmi zajímavá. Teď už zbývá jediné – jaký výsledek přinese stejný okruh s vybitou baterií? Tipy i názory nám můžete psát do komentářů. Zároveň tam můžete psát, co vás na tomto autě zajímá.
