Testujeme plug-in hybridní crossover Toyota C‑HR

Co vás na něm zajímá?
1
Testujeme plug-in hybridní crossover Toyota C‑HR
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • U plug-in hybridu Toyota C-HR jsme se zaměřili na spotřebu
  • Kombinovaný okruh pro test spotřeby auto zvládlo za 1,5 l/100 km
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Do redakce se nám na test dostala Toyota C‑HR v plug-in hybridní motorizaci. Nejde jen o stylový crossover, ale o auto, které cílí především na efektivitu a nízkou spotřebu. Moderní plug-in hybridní pohon slibuje výraznou část jízd zvládnout čistě na elektřinu, a právě na spotřebu jsme se v tomto testu zaměřili nejvíce.

Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 PHEV

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 360 × 1 830 × 1 558 mm, 1 645 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon164 (112 + 120) kW, 223 (152 + 163) koní, točivý moment: 190 Nm
Baterie13,6 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,8 l / 100 km
Cena od979 900 Kč

Toyota C‑HR absolvovala náš standardní kombinovaný okruh pro měření spotřeby, který má přibližně 60 kilometrů. Trasa je složena z městského provozu, dálniční části i okresek, přičemž každá z těchto částí tvoří zhruba třetinu celkové délky. Jízdu absolvujeme tradičně na horní hranici povolených rychlostních limitů, aby výsledky odpovídaly reálnému provozu.

Máte plug-in hybrid a trápí vás jeho vysoká spotřeba i kratší dojezd na dlouhých trasách? Autor článku a zároveň český rekordman v dojezdu s plug-in hybridem vytvořil videokurz Tajemství dlouhého dojezdu s PHEV, který je pro prvních 100 z vás za symbolickou cenu 57 Kč.

První jízda s nabitou baterií

První kolo testu jsme absolvovali s plně nabitou baterií. Po dokončení celého okruhu palubní počítač ukázal spotřebu 21,6 kWh na 100 kilometrů. Po přepnutí do hybridního režimu, kde se započítává i spalovací motor, se ukázala spotřeba benzínu 1,5 litru na 100 kilometrů, která je navíc ke spotřebě elektřiny. Jde tedy o kombinaci elektrické a hybridní jízdy, protože v čistě elektrickém režimu Toyota C-HR PHEV tento okruh nezvládla. Velmi dobře ukazuje potenciál tohoto plug-in hybridního pohonu při pravidelném nabíjení.

Toyota C-HR (2023)

Druhá jízda s vybitou baterií

Abychom měli kompletní obrázek, vydáváme se na stejný okruh ještě jednou, tentokrát s vybitou baterií. Toyota C‑HR tak musí spoléhat především na spalovací motor a klasický hybridní režim. Právě tento test ukáže, jak se vůz chová v situaci, kdy není možné využívat elektřinu ze zásuvky.

Náš závěr

Výsledky první jízdy potvrzují, že Toyota C‑HR plug-in hybrid dokáže při správném používání nabídnout velmi nízkou spotřebu. Kombinace 21,6 kWh na 100 kilometrů a 1,6 litru benzínu je v rámci segmentu velmi zajímavá. Teď už zbývá jediné – jaký výsledek přinese stejný okruh s vybitou baterií? Tipy i názory nám můžete psát do komentářů. Zároveň tam můžete psát, co vás na tomto autě zajímá.

Diskuze ke článku
jeza jeza
jeza jeza
dcoela me to zajimalo do doby, nez jsem se podival na cenu...ta mi tedy prijde hodne mimo

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze