Právě testujeme plug-in hybridní Toyotu C-HR GR Sport

Právě testujeme plug-in hybridní Toyotu C-HR GR Sport
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Plug-in hybridní verze nabízí výkon 223 koní
  • Na plně nabitou baterii lze v zimním počasí ujet 50 km
  • Sportovní výbava GR Sport Premier Edition testovanému vozidlu sluší

Se závěrem roku jsme si na test vzali plug-in hybridní provedení aktuální Toyoty C-HR. Ta do testu dorazila v nejvyšší výbavě GR Sport Premier Edition, což s sebou přináší efektní tmavé disky kol s červenou linkou, loga GR Sport na karoserii a hlavně vynikající sportovní sedadla s logem edice. Současně máme klíčky od nejvýkonnějšího provedení, jelikož plug-in hybridní technika v sobě skrývá elektromotor a benzinový atmosféricky plněný dvoulitr. Kombinovaný výkon zde činí 223 koní a poháněna je bohužel výhradně přední náprava. Přitom právě zde by se hodila čtyřkolka, a to hlavně díky hbitému odpichu z místa. Často se nám tak stává, že prudší sešlápnutí plynového pedálu přinese prokluzování přední nápravy.

Současně platí, že s volbou verze PHEV je potřeba vynaložit alespoň částku 1 119 900 Kč. Přesně tolik stojí testovaná výbava bez dalších příplatků. C-HR ale není zase tak velké auto, a tak je otázkou, kolik zákazníků bude ochotných takovou sumu zaplatit. Pravdou je, že s vozidlem jsme již najeli 480 km a zatím neevidujeme žádné větší nedostatky. Kromě absence pohonu všech čtyř kol může zamrzet pomalé 7kW AC nabíjení, které ale díky skromnější kapacitě baterie 13,6 kWh nepotrvá déle než dvě hodiny. Na plně nabitou baterii je zcela reálné ujet v zimním počasí okolo 50 km, přičemž posádka se nemusí nijak omezovat na tepelném komfortu. To je plus, které se počítá. V kabině je místa dostatek hlavně vpředu, kam se pohodlně usadí cestující s výškou do 185 cm.

Kdo si připlatí za lepší audiosystém JBL, ten musí počítat se skromnějším objemem kufru. Zrovna to je případ i námi testovaného vozu, a tak se do jeho kufru vejde maximálně 296 litrů nákladu. Současně platí, že verze PHEV umí zrychlit z 0 na 100 km/h v čase 7,3 sekundy a rozjede se na maximálních 180 km/h. Ani přes vyšší cenu pak nelze dostat adaptivní podvozek- Naopak potěší dobře svítící hlavní Bi-LED světlomety a možnost nastavit si sílu rekuperace elektrické energie.

Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 360 × 1 830 × 1 570 mm, 1 675 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon164 (112 + 120) kW, 223 (152 + 163) koní
Baterie13,6 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,8 l / 100 km
Cena od1 194 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze