Agentura Reuters exkluzivně přinesla informaci o tom, že japonská Toyota chce do roku 2030 v Číně vyrábět nejméně 2,5 milionu vozů ročně. Pro Reuters to měly uvést tři osoby dobře obeznámené s děním ve firmě.
Tato změna by přitom znamenala obrat ve strategii největšího výrobce automobilů na světě, evidentně s cílem získat zpět od firem, jako je například BYD, jenž mimochodem kvůli clům EU expanduje i do Evropy, prodeje, jež v posledních letech v Číně ztratil. Zpráva je to zajímavá přitom i s ohledem na to, že kvůli eskalujícím sporům mezi USA a Čínou, respektive Evropou a Čínou naopak mnoho světových automobilek aktivity v Číně omezuje.
Připomeňme přitom, že v roce 2022 Toyota v Číně vyráběla zatím nejvíce, konkrétně 1,84 milionu vozů, loni pak 1,75 milionu vozů. Reuters Toyotu kontaktovali, její zástupce přitom uvedl: „Vzhledem k intenzivní konkurenci na čínském trhu neustále zvažujeme různé iniciativy.“ Navíc měl dodat, že firma bude i nadále pracovat na výrobě „stále lepších automobilů“ pro čínský trh.
Automobilka ze země vycházejícího slunce má podle zdrojů Reuters také v plánu přenést co největší část odpovědnosti za vývoj na zaměstnance v Číně, kteří lépe znají preference místního trhu, zejména v oblasti elektrifikovaných a propojených automobilových technologií.