Ve třetím čtvrtletí 2024 prodal čínský výrobce BYD celkem zhruba 1,1 milionu vozidel, z toho zhruba 685 000 hybridů a 443 000 čistě bateriových elektromobilů. To je sice stále o 20 tisíc elektromobilů méně oproti Tesle, která už dlouho absolutními čísly nemůže BYDu konkurovat, jenže americké automobilce se dařilo vytvářet vyšší tržby. Až do poloviny letošního roku. Třetí kvartál přinesl zlom, protože podle CNBC BYD utržil, jako vůbec první čínská automobilka, více než Tesla. Konkrétně 28,2 milardy dolarů (657,1 miliardy korun) oproti 25,2 miliardy dolarů (587,2 miliardy korun). Tento úspěch způsobila především nedávná vlna vládních dotací pro domácí automobilky, díky nimž BYD zažil historicky rekordní prodejní srpen.
Na druhou stranu je třeba dodat, že úspěchu bylo dosaženo také díky agresivní cenové politice, která snížila marže a tak BYD ve finále vykázal citelně nižší čistý zisk 1,5 miliardy dolarů (35 miliard korun), zatímco Tesle zůstalo v kasičce 2,17 miliardy dolarů (50,6 miliard korun). Proto také aktuálně největší světová automobilka změnila strategii a namísto dalších a dalších slev se zaměřuje na více hodnoty (v podobě delšího dojezdu či lepší výbavy) za stejné částky. A také že ze součtů za prvních devět měsíců roku je na tom stále o chlup lépe Tesla.