Toyota C-HR Hybrid 2.0 AWD-i (2024)
test

Toyota C-HR Hybrid 2.0 AWD-i (2024)

Hybridní kosmický talíř

Druhá generace modelu C-HR přijela do redakce v takřka nejvyšší verzi. Výkon skoro 200 koní a hybridní technika, to jsou hlavní přednosti testovaného vozu. Za kolik umí jezdit a co je u nového?

Sportovně střižený hybridní městský crossover, tak nějak by se dala nazvat druhá generace Toyoty C-HR, která je od začátku letošního roku dostupná pro český trh. Hybridní provedení s výkonem 198 koní, které byly přenášeny na obě nápravy, mi v průběhu týdne ukázalo, že rozdílů je u novinky více, než by člověk čekal. Novinkou je dvoubarevné lakování karoserie, nové designy litých kol a podstatnou proměnou prošel design. Ten přináší nově tvarované LED hlavní a zadní světlomety. Možná i proto druhá generace C-HR vypadá jako kosmický talíř v luxusním balení. Rozpačitě působí vyklápěcí kliky dveří, jejichž zavření je zevnitř auta slyšet možná až moc výrazně a stejný problém jsme měli taktéž u mnohem dražšího Range Roveru Sport.

Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 Hybrid AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 360 × 1 830 × 1 570 mm, 1 575 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon145 (112 + 83) kW, 198 (152 + 111) koní
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 4,8 l / 100 km
Cena od1 049 900 Kč

Po usednutí do kabiny bylo znát, že mezigenerační změna přinesla nově tvarovaný interiér. Ten zvýrazňovala nová a mnohem větší 12,3" dotyková obrazovka palubního systému, jež umí nově podporovat Apple CarPlay a Android Auto bezdrátově. Novinkou jsou i decentní linky v kabině a mnohem širší středový tunel, jenž je dokonalou izolací řidiče od spolujezdce. Bohužel současně ubírá místo pro pravé koleno řidiče a pocítí to hlavně vyšší řidiči s delšíma nohama. Vpředu je místa dostatek hlavně nad hlavou a v oblasti ramen. Novinkou je i systém RSA, který nově umí pípat při každém překročení rychlosti. Jeho aktivace je automatická a i 1 km/h navíc je důvodem pro hlasité pípání. Kdo to nemá rád, bude jej muset deaktivovat skrze dotyková tlačítka na volantu.

Současně se objevil i přepracovaný digitální přístrojový štít před řidičem. Ten s novou generací vozu nabízí možnost upravovat nastavení designu. Výběr je široký, řidič má možnost nastavit si různé varianty zobrazení a vybírat lze například ukazatel spotřeby paliva a ujeté vzdálenosti, výstup adaptivního tempomatu a jízdních asistentů, stejně jako lze zobrazit toky energie hybridního systému na jednotlivá kola. Ocenit musím taktéž celkem sportovní přední sedačky. Ty mají velmi dobré boční vedení a člověk by je čekal spíše v nadupané sportovní verzi GR. Ta se ale ani nenabízí, čímž je jejich přítomnost v „obyčejném“ provedení o to cennější.

Vzadu je místa poskrovnu a vzhledem k tomu, že se bavíme o modelu C-HR, nikdo by asi nečekal, že se dozadu posadí 190 cm vysocí cestující. Toto auto je především pro mladé páry s bohatším zázemím, jež chtějí stylové městské auto plné výbavy s okouzlujícím vzhledem. Objem kufru činí v případě hybridní verze s pohonem všech kol průměrných 364 litrů, což je dalším důkazem, do jaké kategorie vůz patří. Pod kapotou ale pracoval benzinový motor s výkonem 198 koní a jeho síla je posílána na předek skrze neblaze proslulou převodovku e-CVT. Ta nabízí virtuální stupně, avšak jízda s ní je hlučnější, hlavně pak na dálnici. Zadní nápravu poháněl u testované verze menší elektromotor s výkonem 45 koní a točivým momentem 85 Nm. Že je to málo? Možná ano, ale na pořádný odpich z místa to bohatě stačilo.

Stejně tak se C-HR ve verzi AWD nenechalo zahanbit při couvání na mokrém písčitém podkladu. Stačilo jen trošku více sešlápnout pedál plynu a bylo znát, jak se zadek vozu snaží. Pohon všech kol a vyšší výkon okolo hranice 200 koní se samozřejmě musí projevit na spotřebě. Ta se po celý týden s lehčí nohou na pedálu plynu pohybovala na hranici 6 litrů na 100 km. Naopak dálnice a rychlejší přesuny znamenaly odběr okolo 8 litrů na 100 km, což dokáže palivovou nádrž o objemu 43 litrů vyprázdnit nepříjemně rychle. S touto variantou je proto potřeba jezdit opatrněji a kdo se bude pohybovat hlavně po městě, tam se silně projeví výhody hybridního systému. Nová Toyota C-HR totiž umí na elektřinu ujet s troškou štěstí i tři kilometry, což se rozhodně počítá.

Moc příjemně mě překvapil podvozek. Toyota udělila novému C-HR hravou techniku, která dokáže filtrovat mnoho typů nerovností a současně se posádka dočká přijatelné tuhosti v zatáčkách. Ani hodně sportovní tempo nedělalo vozu sebemenší problém a limitem bylo jen mokro a použité pneumatiky. Výkon 198 koní zde lze využít naplno a komu nevadí vyšší spotřeba, ten se dočká za volantem „čtyřkolkového C-HR“ solidní zábavy. Velký nedostatek mnoho zájemců o vůz spatří vlastně až při finální konfiguraci vozu.

Kdo chce to nejlepší po stránce výbavy, může sáhnout po verzi Executive Premier Edition. Ta však dle aktuálního ceníku stojí 1 264 900 Kč bez výkupního bonusu za váš starý vůz. Sice lze připlatit už jen za prosklenou panoramatickou střechu, ale za malý městský crossover je to docela hodně. Na druhou stranu, po stránce spolehlivosti a kvality je na tom Toyota dlouhé roky výborně. Možná právě proto je nová Toyota C-HR naceněna na více, než by mnozí čekali.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

toyota-c-hr-2023
Klady
  • nízká spotřeba ve městě
  • kvalitní materiály v kabině
  • dostatek místa vpředu
  • výkon LED světlometů
Zápory
  • vyšší hluk převodovky
  • spotřeba na dálnici
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze