Je to pár dní zpět, kdy jsme vás informovali o tom, že Toyota pracuje na baterii, kterou půjde dobít za 15 minut. Nyní tu však máme zprávu, se kterou přichází electrive.com, a je snad ještě zajímavější. Vědci z Tokijské univerzity totiž společně s Toyotou pracují na prototypu baterie, která nabídne sedminásobnou kapacitu na jednotku hmotnosti. To znamená dojezd okolo 1 000 kilometrů na jedno nabití, přičemž se bavíme o kombinovaných podmínkách, nikoliv jen o jízdě po městě.
Baterie se skládá z pevného elektrolytu (tzv. solid-state baterie). Anoda je z fluoru, mědi a kobaltu, zatímco katoda je z lanthanu. Naopak nový druh baterie naprosto postrádá lithium. Takový akumulátor pak funguje tak, že ionty fluoru, které jsou velmi elektronegativní, přemísťuje z jedné elektrody na druhou v elektrolytu. Tím je získávána energie. Navíc je fluor jako takový nástupcem lithia.
Toyota bude nejspíše první automobilkou na světě, která do pěti let ukáže, že elektromobily mají smysl. V podstatě největší nevýhodou je totiž fakt, že elektrické vozy jsou stále do značné míry omezené kapacitou baterií, jejich typem a také podnebím, ve kterém vozy jezdí. Možná už brzy však tato omezení skončí.