The Snow Must Go On! Rimac Nevera víří sníh ve Švédsku

The Snow Must Go On! Rimac Nevera víří sníh ve Švédsku
Fotografie: Morgan Price
  • Sériová výroba nejrychlejšího supersportu světa se blíží
  • Rimac Nevera podstupuje finální testy v extrémních podmínkách

Homologace pro Evropu i USA už je hotová, přesto srdcař Mate Rimac nepřestává s finálním cizelováním již prakticky hotového auta. Proto dovezl prototyp Rimac Nevera na testovací okruh Pirelli Sottozero Center ve švédském Visthedenu, nedaleko polárního kruhu, a tam jej nechal 14 dní dolaďovat, aby reagoval v každé krajní situaci skutečně tak, jak má. Sám Rimac to označil za nanášení posledních 0,1 % leštidla, aby byl výsledek skutečně bezchybný. Prototyp každodenní dlouhé hodiny driftování, smykování a nejrůznějších divokých manévrů přečkal bez problémů a výsledek prý přesně splnil očekávání. Vůz za dva miliony eur (49 milionů korun), který už za několik měsíců vyrazí za prvními zákazníky, se naučil vskutku dokonalým způsobům.

Celá akce neproběhla bez komplikací; testovat se muselo jen v noci, protože klimatickými změnami ovlivněné počasí bylo výrazně teplejší než obvykle – přes den zkrátka nemrzlo dostatečně. Takže se za tmy na rozsáhlé umrzlé ploše exaktně měřilo, jak řídicí elektronika reaguje i na manévry, které většina vozů zřejmě nikdy nezažije. Avšak i kdyby se jediný výstřední majitel odhodlal závodit na ledové dráze, má nyní jistotu, že i při těžko představitelné kombinaci setrvačnosti, ženoucí těžký vůz táhlým driftem, a čtyř elektromotorů s úhrnným točivým momentem šílených 2 360 Nm, ženoucích kola úplně jiným směrem, příslušné algoritmy nezazmatkují. Navíc se ověřilo, že ani teploty kolem -15 °C nebrání vozu v dokonalé funkčnosti.

Vypadá to jako sen všech drifterů, avšak udržet na uzdě téměř 2 000 koní na ledu není nic jednoduchého. Hlavně, když mají být výsledkem smysluplná data

Jedná se o jeden z posledních testů, které automobilka Rimac Automobili naplánovala před definitivním ukončením vývoje nejambicióznějšího automobilu světa. Ten je už nyní oficiálně nejlépe zrychlujícím sériovým autem světa, kdy je za dobrých adhezních podmínek schopen pokořit z klidu stovku za 1,85 s a pokračovat až na 412 km/h. Pomáhá mu k tomu systémový výkon 1 914 k, živený z celkem 6 960 článků s celkovou kapacitou 120 kWh. Testy jsou vyvrcholením spolupráce s pneumatikárnou Pirelli, která vyvinula exkluzivní vysokovýkonné zimní pláště pro tento model, odvozené z řady Pirelli P Zero Winter. Doporučenými letními pryžemi pak jsou Michelin Pilot Sport 4S.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze