Homologace pro Evropu i USA už je hotová, přesto srdcař Mate Rimac nepřestává s finálním cizelováním již prakticky hotového auta. Proto dovezl prototyp Rimac Nevera na testovací okruh Pirelli Sottozero Center ve švédském Visthedenu, nedaleko polárního kruhu, a tam jej nechal 14 dní dolaďovat, aby reagoval v každé krajní situaci skutečně tak, jak má. Sám Rimac to označil za nanášení posledních 0,1 % leštidla, aby byl výsledek skutečně bezchybný. Prototyp každodenní dlouhé hodiny driftování, smykování a nejrůznějších divokých manévrů přečkal bez problémů a výsledek prý přesně splnil očekávání. Vůz za dva miliony eur (49 milionů korun), který už za několik měsíců vyrazí za prvními zákazníky, se naučil vskutku dokonalým způsobům.
Celá akce neproběhla bez komplikací; testovat se muselo jen v noci, protože klimatickými změnami ovlivněné počasí bylo výrazně teplejší než obvykle – přes den zkrátka nemrzlo dostatečně. Takže se za tmy na rozsáhlé umrzlé ploše exaktně měřilo, jak řídicí elektronika reaguje i na manévry, které většina vozů zřejmě nikdy nezažije. Avšak i kdyby se jediný výstřední majitel odhodlal závodit na ledové dráze, má nyní jistotu, že i při těžko představitelné kombinaci setrvačnosti, ženoucí těžký vůz táhlým driftem, a čtyř elektromotorů s úhrnným točivým momentem šílených 2 360 Nm, ženoucích kola úplně jiným směrem, příslušné algoritmy nezazmatkují. Navíc se ověřilo, že ani teploty kolem -15 °C nebrání vozu v dokonalé funkčnosti.
Jedná se o jeden z posledních testů, které automobilka Rimac Automobili naplánovala před definitivním ukončením vývoje nejambicióznějšího automobilu světa. Ten je už nyní oficiálně nejlépe zrychlujícím sériovým autem světa, kdy je za dobrých adhezních podmínek schopen pokořit z klidu stovku za 1,85 s a pokračovat až na 412 km/h. Pomáhá mu k tomu systémový výkon 1 914 k, živený z celkem 6 960 článků s celkovou kapacitou 120 kWh. Testy jsou vyvrcholením spolupráce s pneumatikárnou Pirelli, která vyvinula exkluzivní vysokovýkonné zimní pláště pro tento model, odvozené z řady Pirelli P Zero Winter. Doporučenými letními pryžemi pak jsou Michelin Pilot Sport 4S.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |