Toyota Proace City Verso Electric Long je japonskou odznakovou verzí Citroënu Berlingo a Peugeotu Rifter. Má standardně sedm míst a v základní výbavové linii Shuttle stojí 1 060 000 Kč, což ji řadí mezi vůbec nejlevnější sedmimístné elektromobily na trhu – o chlup levnější je jen zmíněné ë-Berlingo XL. My jsme osedlali vyšší linii Family Comfort se základní cenou 1 250 000 Kč, což je proti srovnatelnému dieselu sice nárůst o více než 300 000 Kč, ovšem celá řada výhod by měla tento rozdíl částečně vyvážit. Hned od prvních kilometrů, co jsme zatím ujeli, si užíváme ticho a plynulý tah, stejně jako možnost parkovat v Praze na modrých zónách díky registrační značce EL.
Jenže si zároveň uvědomujeme, že už normovaný dojezd 275 km měřený za ideálních podmínek není žádná sláva a právě panující zima, ač je momentálně rekordně mírná, si z něj ukousne další pořádný díl. Proto jsme na výsledné měření spotřeby velice zvědaví, zejména proto, že z internetových diskuzí víme, že tuhé zimy zkrátí akční rádius klidně na polovinu. Vůz totiž kromě nevýhodné aerodynamiky také postrádá tepelné čerpadlo a zatím neobdržel novou generaci elektropohonu Stellantis, jakou má už třeba nová Astra Electric a která je výrazně efektivnější. Lze jej tedy brát jako plnohodnotnou náhradu mimořádně povedeného a výrazně levnějšího dieselu? Na to se budeme snažit najít odpověď. Pokud máte další otázky a náměty do testu, sem s nimi.
Technické parametry Toyota Proace City Verso Electric Long
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 753 × 1 848 × 1 840 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 3 674 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20 kWh / 100 km |
Cena od | 1 060 000 Kč |