Testujeme Toyotu Proace City Verso Electric Long

7
Testujeme Toyotu Proace City Verso Electric Long
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Toyota na rozdíl od Citroënu i Peugeotu svou kompaktní dodávku stále nabízí i se spalovacími pohony
  • My jsme ale vybrali bateriový elektromobil s 45 kWh využitelné kapacity
  • Prodloužená verze Long nabízí až sedm míst a obrovský úložný prostor

Toyota Proace City Verso Electric Long je japonskou odznakovou verzí Citroënu Berlingo a Peugeotu Rifter. Má standardně sedm míst a v základní výbavové linii Shuttle stojí 1 060 000 Kč, což ji řadí mezi vůbec nejlevnější sedmimístné elektromobily na trhu – o chlup levnější je jen zmíněné ë-Berlingo XL. My jsme osedlali vyšší linii Family Comfort se základní cenou 1 250 000 Kč, což je proti srovnatelnému dieselu sice nárůst o více než 300 000 Kč, ovšem celá řada výhod by měla tento rozdíl částečně vyvážit. Hned od prvních kilometrů, co jsme zatím ujeli, si užíváme ticho a plynulý tah, stejně jako možnost parkovat v Praze na modrých zónách díky registrační značce EL.

Jenže si zároveň uvědomujeme, že už normovaný dojezd 275 km měřený za ideálních podmínek není žádná sláva a právě panující zima, ač je momentálně rekordně mírná, si z něj ukousne další pořádný díl. Proto jsme na výsledné měření spotřeby velice zvědaví, zejména proto, že z internetových diskuzí víme, že tuhé zimy zkrátí akční rádius klidně na polovinu. Vůz totiž kromě nevýhodné aerodynamiky také postrádá tepelné čerpadlo a zatím neobdržel novou generaci elektropohonu Stellantis, jakou má už třeba nová Astra Electric a která je výrazně efektivnější. Lze jej tedy brát jako plnohodnotnou náhradu mimořádně povedeného a výrazně levnějšího dieselu? Na to se budeme snažit najít odpověď. Pokud máte další otázky a náměty do testu, sem s nimi.

Technické parametry Toyota Proace City Verso Electric Long

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 753 × 1 848 × 1 840 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 3 674 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20 kWh / 100 km
Cena od1 060 000 Kč
Diskuze ke článku
Ladislav Smetana
Ladislav Smetana
Naposledy upraveno: 5. 1. 2023 20:08
V sedmi místně verzi to asi není na ježdění na nákupy, ne?
Josef L
Josef L
Auto za 1.25 mil. s takovými parametry, no asi se nejde nějaký hejl, který to koupí na rozvoz dětí do školy a manželce na nákupy a kosmetiku. Jednofázové AC nabíjení a max 100 kW příkon nabíjeno do 30% (pak 76 kW do 55%). Reálný průměrný dojezd je 205 km, kombinovaná spotřeba v zimě 25 kWh/100 km s cenou elektřiny 8-9 Kč/kWh, tedy i v tomto se to dieslu skoro vyrovná.
Roman Placer
Roman Placer
Svými parametry je to auto předurčené v podstatě jen na jízdy kolem komína, svoz dětí a podobně, určitě ne jako primární rodinné auto. S takto malou baterií má mizerný dojezd i malá nákupní taška, natož toto. K tomu navíc špatná efektivita první generace Stellantis pohonu. To mi smysl nějak nedává.. Za ty peníze radši Konu nebo TM 3 SR, ale to nejsou 7mi místná auta, pravda ;)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze