Aktuálně testovaný vůz si bere základ v klasickém Yarisu současné generace. Oproti němu narostl o 240 mm na délku, o 20 mm do šířky a o 60 mm na výšku. Světlá výška pak činí 170 mm, což je o 25 mm více ve srovnání Yarisem. Nechybí ani hybridní technika, v jejímž čele stojí spalovací motor s označením M15A FXE o výkonu 68 kW a se 120 Nm točivého momentu. Ten doplňuje elektromotor, jenž dodává dalších 59 kW a 141 Nm. Z toho důvodu nás zajímá, za kolik bude japonský prcek s náhonem na všechna čtyři kola jezdit nejen po městě.
Technické parametry Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 180 × 1 765 × 1 560 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 85 (68) kW, 116 (88) koní |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: 4,3 l / 100 km |
Cena od | 525 000 Kč |
Zatím mě hybridní Yaris Cross překvapil tím, že i na dálnici si neřekne o přehnané množství paliva. Konkrétně se dá jezdit v průměru za 6 litrů na 100 km po dálnici, ale je potřeba s vozem nejet na plný plyn. Hodně rušivá je totiž automatická převodovka e-CVT, která značně narušuje klid na palubě. Také odhlučnění kabiny nepatří k nejlepším, což je vzhledem k ceně 710 tisíc korun větší zklamání.
Testovaný kus dorazil do redakce v nejvyšší výbavě Adventure, která je navíc okořeněna o pár příplatků. Právě proto tomuto krasavci nechybí vyhřívaný kožený volant, vyhřívané čelní okno a třeba plně LED hlavní světlomety mě překvapily tím, jak moc dobře v noci dokáží osvítit vozovku. S tímto má často problém i mnohem dražší japonská konkurence, ovšem Toyota zde světlomety vyladila k dokonalosti. A další dojmy? Na ty si počkejte v blížícím se kompletním testu.