Předchozí generace vozu Mini Countryman SE All4 měla plug-in hybridní pohon. Nová generace Countrymanu ale poprvé nabízí i elektrický pohon a právě Mini Contryman SE All4 je nyní vrcholná elektrická verze s pohonem všech kol a výkonem 313 koní. Právě tu testujeme a v komentářích pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás zajímá.
Technické parametry MINI Countryman (2024) SE 4All
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm |
Baterie | 66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 432 km |
Cena od | 1 183 000 Kč |
Design exteriéru i interiéru jsme popsali v článku o představení z Mnichova i o prvním pohledu také odtud, ze kterého naleznete i video níže. Já jen zmíním, že Countryman oproti předchozí generaci vyrostl a rozhodně to není malé auto, jak naznačuje název značky. Zároveň přešel na nový designový jazyk, který má méně retro prvků, je celkově moderní a minimalistický, ale stále v něm jsou vidět charakteristické rysy vozů Mini. Takže podle mě se výsledek skvěle povedl.
Nový Mini Countryman je praktičtější, ale také větší
Pokud jde o jízdní vlastnosti, dynamika je solidní a to i ve vyšších rychlostech na dálnici, kdy některé elektromobily už nezrychlují tak ochotně. Pořádnému prověření jízdních vlastností v zatáčkách ale počasí nepřeje. Než začalo pršet, najel jsem s Mini Countryman SE All4 jen pár kilometrů a auto na mě působilo stabilně. Je cítit, že těžiště je nízké a podvozek sportovněji naladěný, jak je u značky Mini zvykem. Do zatáček se tedy téměř nenaklání, přestože jde o crossover s vyšší stavbou karoserie. Na mokré silnici je ale více znát vyšší hmotnost auta a do smyku jde poměrně brzo. To je ale dané i širokými pneumatikami, kterým obecně mokrá vozovka nesvědčí.
Z hlediska efektivity jízdy mi zpočátku chyběla pádla pod volantem pro plynulou regulaci intenzity rekuperace, protože pouhé dva stupně (D – standardní rekuperace, B – maximální rekuperace) mi připadají málo. Hlavně mi chyběla neutrální rekuperace, která by umožnila takzvané „plachtění“. Během jízd s Mini Countrymanem jsem si ale všil, že v režimu D je intenzita rekuperace automatická. Takže když se blížím například k obci, zvýší se, aby auto přibrzdilo na 50 km/h. Ale když jedu po dálnici z kopce třeba 125 km/h, rekuperace se automaticky vypne a auto „plachtí“ třeba až do 130 km/h. Když to funguje takto, ani mi tolik absence pádel pod volantem nevadí, byť přiznávám, že bych si to raději ovládal sám. Například před některými zatáčkami automatická rekuperace brzdí víc, než bych brzdil já. Stejně tak na té dálnici bych se klidně rozjel na tachometrových 135 km/h.
Během testu spotřeby na kombinovaném okruhu ukázal palubní počítač spotřebu 19 kWh/100 km. To by vycházelo na reálný dojezd 345 km v kombinovaném režimu. Kromě obecného testu se můžete těšit i na test dálničního dojezdu, nabíjení i reálné spotřeby v rámci seriálu Zaostřeno na spotřebu. Pokud vás na tomto autě zajímá něco dalšího, můžete se ptát v komentářích pod tímto článkem a já se zaměřím i na to.